Anuar Logistică & Transporturi 2023

 

Oportunităţi de creştere

Piaţa de spaţii de depozitare din România de 6,7 milioane mp rămâne încă la distanţă semnificativă de Cehia – 11 milioane de metri pătraţi – şi de liderul incontestabil al regiunii - Polonia, cu un stoc de aproape 29 milioane de metri pătraţi.

Dezvoltatorii au în construcţie proiecte totalizând 400.000 de metri pătraţi în diverse oraşe din ţară. Bucureştiul rămâne destinaţia preferată pentru dezvoltatori, circa 50% din proiectele care urmează să fie livrate fiind localizate în jurul Capitalei, în timp ce Braşovul, Timişoara, Slatina, Aradul şi Sibiul vor beneficia, de asemenea, de spaţii noi semnificative.

Un exemplu pentru România poate fi Cehia, ţara unde olandezul Remon Vos a pus bazele businessului CTP şi care produce anual peste un milion de maşini, devenind un hub industrial pentru Europa. Cehia se confruntă acum cu problema de a nu mai avea spaţii industriale disponibile, iar conform companiei de consultanţă imobiliară JLL, în ultimul trimestru din 2022 din suprafaţa industrială de 231.300 mp contractată, producţia a reprezentat 59%, logistica 31%, iar companiile de distribuţie 10%.

Andrei Koszti, regional commercial manager în cadrul CTP, explica pentru ZF faptul că producţia reprezintă un „butterfly-effect - la Braşov nu vorbim doar de o fabrică, ci de un ecosistem. Diehl poate va avea nevoie de ambalaje sau de alte componente şi implicit se va dezvolta industria pe orizontală. Ei au ales România dintre mai multe ţări din regiune, dovadă că începem să contăm şi să atragem noi unităţi de producţie“.

Braşovul şi Târgu-Mureşul sunt doar două exemple care au atras noi unităţi de producţie în 2023. Dacă Braşovul dispune de forţă de muncă bine pregătită, datorită unui sistem de învăţământ dual în care Bosch, Continental şi Star Assembly au investit, Târgu-Mureş este conectat la infrastructura modernă europeană datorită autostrăzii 3 care merge la Cluj. Lipsesc două tronsoane pentru a putea merge numai pe autostradă până spre Budapesta sau Viena, însă şi acestea vor fi adăugate în perioada imediat următoare, fiind în construcţie.

Datorită uzinelor Dacia şi Ford Otosan România poate atrage noi furnizori de componente, dar şi producători de baterii care să livreze către cei doi. La Galaţi şi Brăila s-au anunţat două investiţii importante în această direcţie.

Argument de Bogdan Alecu,
Senior editor Ziarul Financiar
bogdan.alecu@zf.ro

Mai multe detalii puteţi citi în Anuarul “Logistică & Transporturi”.

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă anuarul mai jos la preţul de 300 de lei, TVA inclus.

Pentru abonamente ZF, vă rugăm contactaţi-ne la adresa de e-mail camelia.botea@m.ro.
 

.

 



AFACERI DE LA ZERO