Una dintre principalele modificări aduse de directiva europeană MIFID II este în relaţia investitorului cu firma de investiţii, care este obligată să facă „due diligence“, să analizeze detaliat clientul pentru a vedea profilul acestuia, dacă are capacitatea de a suporta anumite riscuri şi până la ce nivel, pentru a-i putea recomanda o arie de produse, spune Alexandra Smedoiu, membru în consiliul director al CFA România-Asociaţia Analiştilor Financiari Certificaţi, în cadrul emisiunii ZF Live.
„Nu toate produsele se vor putea vinde la toţi clienţii. Din această modificare apare şi o serie de cerinţe de documentare. Dacă un client a cerut un produs de investiţii şi am analizat şi am văzut că i se potriveşte, cum voi putea documenta acest lucru când voi fi întrebat? Dacă clientul va suferi de exemplu o pierdere, cum voi putea demonstra că am făcut analiza? Trebuie înregistrată discuţia cu clientul, trebuie făcută minuta cu consultantul de investiţii.“