Business Construct

Dan Mircescu, director general Final Distribution: Pieţele externe reprezintă o mare oportunitate pentru noi. Anul acesta am realizat primul export în Africa, în Congo

Dan Mircescu, director general al Final Distribution: Anul acesta am realizat primul export în Africa, mai exact în Republica Democrată Congo

Dan Mircescu, director general al Final Distribution: Anul acesta am realizat primul export în Africa, mai exact în Republica Democrată Congo

Autor: Alina-Elena Vasiliu

20.07.2018, 00:05 1018

Dan Mircescu, director general Final Distribution: Pieţele externe reprezintă o mare oportunitate pentru noi. Anul acesta am realizat primul export în Africa, în Congo

Producătorul şi importatorul de sisteme pentru acoperişuri Final Distri­bu­tion din Băicoi a avut în primul se­mestru din 2018 vânzări cu 18% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului an­terior, după ce şi-a consolidat pre­zenţa la export.

„Creşterea vine în primul rând din vân­zările înregistrate la export, care ne aduc satisfacţii din ce în ce mai mari. Începutul acesta de an a demonstrat, încă o dată, că fiecare an este particular şi că sunt o serie de factori, cel puţin în piaţa învelitorilor, care influenţează evo­luţia afacerilor. Primul trimes­tru a de­butat cu o vreme bună în ia­nuarie, care ne-a dat speranţe tu­turor şi s-a în­cheiat cu o vreme ex­trem de capricioasă, care ne-a bul­versat“, spune Dan Mir­cescu, direc­tor general al Final Distribution.

De altfel, producătorul şi-a planifi­cat dublarea vânzărilor la export anul acesta, ceea ce înseamnă că exporturile vor aduce cinci milioane de lei în busi­nessul Final Distribution. Polonia este cea mai dezvoltată ţară din cele în care exportă compania românească, însă în străinătate vinde şi în Austria, Slovenia, Cehia, Croaţia.

„Exportul reprezintă o mare oportunitate pentru noi, iar în 2018 vrem să ne consolidăm poziţia pe pieţele de export. Anul acesta am realizat pri­mul export în Africa, mai exact în Republica Democrată Congo“, mai spune Dan Mircescu.

Final Distribution a avut în 2017 afaceri de 28,5 mil. lei, în creş­tere cu 12% fa­ţă de anul 2016. Planurile compa­niei pre­văd o creştere de 15% a cifrei de afaceri.

Final Distribution comercializează sistemele de învelitori pentru case sub brandurile Novatik şi Gerard, iar anul trecut a livrat 400.000 de ţigle şi 233.000 de metri liniari de jgheaburi. Compania, care are 67 de angajaţi, a investit anul trecut în noi linii de producţie şi în echipamente pentru producţia de noi profiluri pentru înveli­torile Novatik.

Fabrica pe care Final Dis­tri­bution o are în localitatea Băicoi are o capa­ci­tate anua­lă de pro­ducţie de 3,5 mi­lioane de metri li­niari pentru bur­la­ne şi un milion de metri liniari pentru jghea­buri. În loca­li­tatea pra­­hoveană, com­pania re­a­li­zea­ză şi ţiglă me­talică, având o capa­ci­tate de un milion de metri pătraţi anual.

Compania a fost în­fiinţată în 2004 şi a început prin distri­bu­ţia de ţigle metalice cu acoperire de pia­tră naturală sub brandul Gerard. Pri­ma linie de producţie din Băicoi a fost inaugurată în 2011, iar cea de-a doua în 2012.

Pe piaţa locală a învelitorilor, esti­ma­tă la o valoare între 140 şi 160 mil. euro, Final Distribution concurează cu producătorul local Bilka, suedezii de la Lindab, românii de la Depaco şi alţi producători şi distribuitori.

alina.vasiliu@zf.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO