Business Construct

Lafarge vrea să-şi păstreze clienţii de la sate cu ajutorul lui Celentano din Las Fierbinţi

Actorul Adrian Văncică: Construcţiile nu sunt o necunoscută pentru mine, ştiu domeniul, timp de şase ani am prezentat o emisiune TV de amenajări interioare. Am lucrat cu mulţi clienţi, cunosc vocabularul de specialitate, ştiu cum vorbeşti cu un meşter sau când un meşter vrea să te păcălească

Autor: Ioan Dornescu

02.07.2015, 14:30 4296
Actorul Adrian Văncică: „Chiar mă pricep la construcţii“.
 
Lafarge România a lansat un spot de promovare a cimentului Romcim şi a liantului Multibat pentru zidărie şi tencuială avându-l în prim-plan pe carismaticul personaj Celentano din Las Fierbinţi, cel mai urmărit serial de comedie românesc, difuzat de ProTV.
 
Campania ţinteşte în special consu­matorul din mediul rural, interesat de mici proiecte în regie proprie, şi este derulată într-o perioadă în care producătorul de materiale de cons­trucţii se pregăteşte să-şi schimbe acţionariatul.
 
Fabricile locale ale producătorului de ciment, agregate şi betoane ur­mează să intre în portofoliul irlan­dezilor de la CRH, în contextul fuziunii dintre compania-mamă din Franţa şi competitorii elveţieni de la Holcim.
 
 „Alegerea personajului pentru spotul de promovare a produselor Romcim şi Multibat s-a făcut ţinând cont de mai multe criterii, printre care destinaţia produselor respective. Având în vedere că ele sunt utilizate în lucrări individuale, de construcţii şi reparaţii în gospodării, cu precădere în mediul rural, am mizat pe popula­ri­tatea personajului şi a serialului“, declară reprezentanţii departa­men­tului de marketing al Lafarge Ro­mânia.
 
În Las Fierbinţi, o colecţie de po­veşti rurale cu miez autentic, adaptate cu umor vremurilor actuale, Celen­tano, interpretat de actorul Adrian Văncică, îl aduce în prim-plan pe beţivul şi deopotrivă filozoful satului, bun la toate şi plin de idei năstruşnice.
 
Partenerul producătorului de materiale de construcţii pentru reali­zarea campaniei este agenţia 23 Com­munication Ideas, a lui Bogdan Naumovici. Văncică a mai colaborat cu Naumovici şi la realizarea unui spot pentru berea Bergenbier.
 
„Adrian Văncică este un actor foarte respectat şi popular şi sperăm ca acesta să nu fie un eveniment unic, ci să continuăm colaborarea în funcţie de proiectele viitoare“, mai spun repre­zentanţii Lafarge România.
 
Ultimii ani au vlăguit piaţa locală a construcţiilor, una din vedetele eco­nomiei în perioada de boom, iar industria materialelor de construcţii a pierdut aproximativ 40% din valoare de la venirea crizei.
 
În contextul în care criza a redus sistematic apetitul investitorilor privaţi pentru proiecte noi, iar lucrările publice au devenit la rândul lor din ce în ce mai puţine, componenta reno­vărilor a reprezentat o pârghie esenţială pentru producătorii de materiale. În ciuda unei dezmorţiri pe rezidenţial, lucrările de infrastructură sunt în continuare anemice, astfel încât atragerea micului consumator indivi­dual va continua să rămână un obiectiv principal pentru mulţi jucători de profil, indiferent de talie. 
 
Cele mai mari companii active pe piaţa materialelor de construcţii sunt cimentiştii, Lafarge avându-I deocamdată drept competitori la nivel local pe elveţienii de la Holcim şI pe nemţii de la HeidelbergCement. După fuziune, operaţiunile locale ale francezilor, care au generat anul trecut un rulaj de aproximativ 200 milioane euro, vor fi preluate de irlandezii de la CRH, iar Holcim România va deveni o subsidiară a viitorului grup Lafarge-Holcim.
 
Contactat de ZF, actorul care îl interpretează pe Celentano afirmă că domeniul construcţiilor nu îi este străin.
 
“Construcţiile nu sunt o necunoscută pentru mine, ştiu domeniul, timp de şase ani am prezentat o emisiune TV de amenajări interioare. Am lucrat cu mulţi clienţi, cunosc vocabularul de specialitate, ştiu cum vorbeşti cu un meşter sau când un meşter vrea să te păcălească”, afirmă Văncică.
 
Pe de altă parte, în rolul asumat de consumator de reclame, el este de părere că piaţa abundă în prezent de spoturi “corecte” şi foarte puţini clienţi îşI asumă promovarea unor proiecte mai “colorate”.
 
“De mulţi ani nu am mai vâzut clienţi care să-şi asume un spot mai colorat. Pentru acest proiect am tras două variante, una “corectă” şi una care pleacă, aşa, pe marginea cărării. Din fericire, clientul a avut “nebunia” să o aleagă pe cea din urmă, care a apărut pe post”, a spus Văncică.
 
Reprezentanţii Lafarge nu au oferit informaţii referitoare la dimensiunea financiară a proiectului, dar au precizat că această campanie ar putea continua şI în semestrul al doilea.
 
“Anul acesta, Lafarge România îşi schimbă acţionarul majoritar, urmând să facă parte din grupul irlandez CRH. În consecinţă, avem în vedere promovarea acestei schimbări, în aşa fel încât clienţii noştri să ştie că se pot baza în continuare pe noi, pe produsele cunoscute de ei şi că vom rămâne un partener pe termen lung pentru colaboratorii noştri. Estimăm că această campanie se va derula în cea de a doua parte a acestui an”, au mai spus reprezentanţii producătorului de materiale de construcţii.
 
Viitorul grup Lafarge-Holcim, realizat în urma fuziunii care va avea loc în acest an, va avea vânzări cumulate de peste 30 de miliarde de euro anual, creând astfel noul lider al industriei mondiale a cimentului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO