Brandul finlandez Nokia este din nou „regele“ pieţei de telefoane mobile din România, cu cea mai mare cotă de vânzări în 2017, de aproximativ 40%, însă numai pe segmentul mobilelor clasice - care nu au acces la net şi aplicaţii (sau doar la versiuni limitate ale acestora).
Din cele puţin peste un milion de telefoane „clasice“ vândute anul trecut în România, aproximativ 40% au fost Nokia, aproape dublu faţă de următorul clasat - Alcatel, au declarat pentru ZF surse din piaţa de comunicaţii.
Brandul Nokia este însă departe de momentul său de glorie din România - anul 2007 - când avea o cotă de piaţă de 60-70% şi a vândut peste 2,5 milioane de telefoane.
Piaţa de telefoane mobile clasice a scăzut dramatic în ultimii ani şi la nivel global, şi la nivel local, pe fondul exploziei înregistrate de segmentul smartphone-urilor.
Dacă în anul 2008 în România se vindeau 4,2 milioane de mobile clasice şi nici măcar 90.000 de smartphone-uri, anul trecut situaţia arăta astfel: 3,7 milioane de smartphone-uri şi aproape 1,1 milioane de terminale clasice.
Pe piaţa de smartphone-uri brandul Nokia operat acum de compania finlandeză HMD Global are o cotă în creştere pe piaţa locală, dar este la mare distanţă de liderii Samsung şi Huawei.