Business Hi-Tech

Cum s-a prăbuşit profitul uneia dintre cele mai cunoscute companii din România: Am pierdut o jumătate din venituri pentru că am renunţat deliberat la telefoanele ieftine

Lucian Peticilă

Lucian Peticilă

Autor: Adrian Seceleanu

22.07.2018, 18:54 881

♦ În 2018 compania din Braşov mizează pe o stabilizare a veniturilor la nivelul din 2017, afirmă Lucian Peticilă.

Scăderea abruptă a cifrei de afa­ceri a companiei Visual Fan (Allview) din Bra­şov, de la 306 mil. lei în 2016 la 157 mil. lei în 2017, a fost provo­ca­tă în principal de decizia com­paniei de a ieşi de pe seg­mentul smart­phone-uri­lor ieftine, care se vin­deau în cantităţi sem­ni­fica­tive şi care aveau o contribu­ţie ma­joră la venituri, dar care nu mai co­res­pundeau cu am­bi­ţi­ile fir­mei de a se afirma în noi seg­men­te, cu produse de o calitate mai bună.

„Decizia noastră a fost să nu mai producem smartphone-uri din gama entry, cu display-uri sub 5 inchi, care nu le ofereau clienţilor cea mai bună experienţă de utilizare. Am renunţat la acest segment ştiind că această decizie va aea un efect imediat: scăderea vân­ză­ri­lor prin intermediul opera­to­ri­lor de te­le­fonie mobilă. Dar pe termen lung cred că vom avea de câştigat“, a expli­cat pentru ZF Lucian Peticilă, director general şi proprietar al Visual Fan.

Corecţia înregistrată de businessul companiei anul trecut a fost determinată, admite Peticilă, şi de „concurenţa puternică a multitudinii brandurilor noi apărute pe piaţă“.

Compania din Braşov se va concentra în continuare pe dezvoltarea de noi produse precum asistentul vocal AVI - care să o ajute să se diferenţieze pe piaţă, fără a renunţa la telefoane şi tablete ci orientându-se spre o categorie superioară de produse, au adăugat reprezentanţii companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO