Povestea LiveRail, compania online cumpărată la începutul acestei luni de Facebook cu 500 mil. dolari, are ca punct de start un proiect de externalizare semnat între un start-up britanic care a oferit unei mici firme din Cluj-Napoca, găsită după căutări pe internet, un contract de dezvoltare a unei pagini web.
Acest contract i-a pus în legătură pe britanicul Mark Trefgarne şi pe românii Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, iar calitatea proiectelor realizate la Cluj pentru clienţii din Marea Britanie i-a determinat pe cei trei să treacă la un nou nivel, respectiv să demareze împreună, ca parteneri, LiveRail - proiectul unei tehnologii care să permită afişarea de reclame video online.
„În perioada în care am lucrat împreună - pentru că Mark ne aducea clienţi din Londra, iar noi le realizam site-urile, şi el se ocupa de partea de contact cu clienţii - cred că i-am câştigat încrederea“, a povestit Sergiu Biriş la ZF Live.
Tehnologia LiveRail a fost iniţial testată pe platforma video locală Trilulilu, supranumită „YouTube de România“, fondată de asemenea de Dunca şi Biriş.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate declaraţiile lui Sergiu Biriş despre:
- începuturile colaborării cu Mark Trefgarne
- dezvoltarea tehnologiei, mutarea sediului companiei LiveRail la Londra şi apoi la San Francisco; tranzacţia cu Facebook
- sfaturile lui Sergiu Biriş pentru antreprenorii care vor să pună bazele unui start-up