Business Hi-Tech

Samsung: la trei TV-uri vândute în 2013 în România unul va fi Smart

Ana-Maria Păsculescu, Product Manager TV în cadrul Samsung Electronics România.

Ana-Maria Păsculescu, Product Manager TV în cadrul Samsung Electronics România.

Autor: Adrian Seceleanu

25.04.2013, 20:52 250

Compania sud coreeană Samsung a lansat pe piaţa locală noua generaţie de Smart TV-uri, care se conectează la internet şi pe care pot fi instalate aplicaţii, la preţuri care variază între 1.899 lei (32 inci, HD ready) şi 12.299 lei (55 inci, Full HD), în funcţie de diagonală şi de alte caracteristici tehnice.

„Anul trecut, spre exemplu, un cumparator român din cinci a ales un Smart TV, la numai doi ani de la lansarea conceptului de televizor inteligent la nivel internaţional. Pentru 2013 estimăm că la trei televizoare vândute, unul va fi inteligent”, a declarat Ana-Maria Păsculescu, Product Manager TV în cadrul Samsung Electronics România.

Prezentată în ianuarie la Consumer Electronics Show (CES), noua generaţie de televizoare Samsung Smart TV încorporează tehnologii şi funcţii noi.

Platforma Samsung Smart Hub disponibilă pe generaţia 2013 de televizoare Smart a fost reproiectată pentru a simplifica procesul de căutare. Conţinutul este organizat în trei secţiuni principale: fotografii, videoclipuri & muzică; socializare şi aplicaţii.

Pe Smart TV-urile Samsung pot fi instalate aplicaţii precum Voyo sau Seenow.

Noua generaţie de televizoare Smart de la Samsung încorporează noi procesoare, dual core sau quad core (pentru gama premium de Smart TV-uri), care le permit consumatorilor să efectueze sarcini multiple în acelaşi timp, fără a diminua viteza de funcţionare pentru fiecare sarcină.

Consumatorii care anul trecut au achiziţionat un TV din seria ES7000 sau ES8000 au la dispoziţie modulul Smart Evolution Kit. Această componentă se montează în doar câteva secunde (plug & play) şi actualizează pe loc performanţele televizorului. Evolution Kit face upgrade la nivel de procesor, memorie şi GPU. Astfel, platforma Smart Hub va avea 3 ecrane, o versiune îmbunătăţită a controlului prin comenzi vocale şi gesturi, precum şi procesor quad core.

Anul trecut, potrivit datelor furnizate ZF de compania de analiză GfK România, smart TV-urile au avut o pondere de 16,3% din numărul total de TV-uri cu ecran plat vândute - reprezentând o creştere de aproape 300% faţă de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO