Business Hi-Tech

Telekom atacă şi pe segmentul de telefonie mobilă, cu abonamente noi. Apeluri nelimitate cu 7 euro

Telekom atacă şi pe segmentul de telefonie mobilă, cu...

Autor: Adrian Seceleanu

11.05.2017, 00:07 27060

Grupul Telekom a lansat marţi un abonament cu internet mobil 4G şi apeluri nelimitate către toate reţelele naţionale la un tarif de 7 euro - cel mai mic preţ pentru un asemenea pachet de servicii dintre cele aflate în oferta celorlalţi doi giganţi (Orange şi Vodafone) alături de care domină piaţă, ca parte a unei noi oferte comerciale agresive - parte a unui plan mai larg ce vizează repoziţionarea pe piaţă a companiei.

Odată cu noul portofoliu de abonamente, Telekom duce limita inferioară a tarifelor pentru abonamente la 7 euro - sub cele practicate de Orange şi Vodafone - şi reduce plafonul maxim la 25 de euro pe lună, de asemenea sub nivelul practicat de liderii pieţei, semnalizând astfel dorinţa companiei de a reveni pe creştere şi de a câştiga cotă de piaţă. Telekom a mărit substanţial volumul de date şi de apeluri incluse şi a redus de asemenea şi tarifele în raport cu oferta lansată în toamna anului 2014 odată cu renunţarea la brandul Cosmote, ajustându-şi practic portofoliul la competiţia dură de pe piaţă, acutizată odată cu relansarea RCS&RDS (Digi) pe acest segment. La rebranding, fosta echipă condusă de Nikolai Beckers (CEO) şi Mathias Hanel (director comercial rezidenţial) a mărit preţurile şi a tăiat bugetul pentru dezvoltarea reţelei proprii 4G mizând faptul că traficul de date nu va creşte puternic şi va putea fi gestionat prin contractul de acces la reţeaua 4G a Orange. În cei trei ani Telekom a pierdut însă teren pe telefonie mobilă, fiind depăşit pe Digi din punct de vedere al numărului de contracte de abonament, şi a scăzut pe segmentul de cartele preplătite.

La un an şi câteva luni de la preluarea mandatului, noul CEO Miroslav Majoros a lansat un plan extins care presupune repoziţionarea comercială a grupului, şi corectarea erorilor strategice din trecut, cu investiţii în propriile reţele fixe şi mobile, dar şi reducerea costurilor prin restructurarea operaţiunilor şi reducerea numărului de angajaţi. Primele mutări comerciale au fost făcute în urmă cu o lună.

Pentru a stimula creşterea dar şi pentru a-şi apăra poziţia pe fix, noile abonamente sunt disponibile la preţuri mai mici pentru clienţii care au contracte la telefonie fixă, internet fix sau TV de la grup. “Pentru clienţii care deţin şi servicii fixe de la Telekom, noile abonamente de voce şi date mobile sunt disponibile la tarife speciale, începând cu 5 euro / lună (TVA inclus) şi oferă trafic de date lunar dublu, de până la 13 GB, la viteze 4G, inclus în abonament”, conform datelor companiei.

“Cu noile abonamente de servicii mobile lansate astăzi marcăm un nou pas important în cadrul platformei #Netliberare, prin care ne dorim să aducem internetul mai aproape de utilizatori. Această promisiune pe care am făcut-o clienţilor noştri în urmă cu o lună se traduce în oferte avantajoase, cu mai multă valoare şi beneficii sporite, pentru ca aceştia să se poată bucura din plin de conţinut şi divertisment de cea mai bună calitate, oriunde şi oricând, pe orice ecran”, a declarat Frantisek Mala, directorul comercial rezidenţial al grupului.

Toţi clienţii care optează pentru unul din noile abonamente de voce şi date mobile de la Telekom Romania are acces şi la 50 GB trafic de date pentru video streaming în aplicaţia mobilă Telekom TV, în plus faţă de traficul de date inclus în planul tarifar ales. Prin aplicaţia mobilă Telekom TV clienţii au acces la televiziune direct pe telefonul mobil, putând viziona cele mai importante competiţii sportive transmise în exclusivitate de Telekom, filmele şi documentare.

De notat este însă că abonamentele noi ale Telekom nu includ şi acces la servicii în roaming în UE, pentru care compania va continua să ceară bani până în ultima clipă - respectiv 14 iunie. Din 15 iunie serviciile în roaming din UE nu vor mai fi taxate suplimentar. Orange şi Vodafone, liderii pieţei locale de telefonie mobilă, au lansat deja abonamente care includ şi resurse care pot fi consumate în roaming, anticipând astfel dispariţia acestor tarife.

Ca parte a planului de repoziţionare grupul a lansat ieri şi noua variantă a paginii sale web. Noul site, care are o structură asemănătoare cu cel vechi, aduce în prim plan conţinutul video şi include o nouă categorie, de recomandări TV, care pot fi filtrate după diferite criterii, precum după tipul de abonament contractat şi conţinutul vizat (filme, documentare etc.). Datele despre serviciile contractate de clienţi, disponibile prin accesarea funcţiei MyAccount, au o nouă interfaţă, care prezintă mai clar informaţii despre abonamente şi facturi. Dacă un client are servicii Telekom instalate în mai multe locuri acesta poate selecta acum opţiunea de a achita toate facturile printr-o singură acţiune, cu un card care a fost înrolat anterior pe platformă (inclusiv prin aplicaţia de mobil dedicată). Opţiunea de plată cumulată a facturilor era anterior disponibilă doar prin intermediul aplicaţiei mobile. Cardurile înrolate de clienţi prin intermediul aplicaţiei mobile au fost importate şi în platforma disponibilă pe noua pagină web a Telekom.

Site-ul include şi MyRepair, un serviciu anunţat anul trecut care le permite clienţilor să verifice prin intermediul unei aplicaţii de ce nu le funcţionează serviciile de internet fix. Aplicaţia „My Repair” le permite clienţilor să lanseze o diagnoză a conexiunii şi să primească sfaturi pentru repararea problemelor fără a mai fi nevoie să sune în call-center sau să aştepte sosirea unei echipe de intervenţie, în cazul în care eroarea nu necesită deplasarea unor tehnicieni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO