Companii

10 ani de la lansarea „leului greu“: Preţul unei doze de Coca-Cola a crescut cu 74% într-un deceniu de „RON“

10 ani de la lansarea „leului greu“: Preţul unei...

Autor: Cristina Roşca

26.06.2015, 00:04 2072

O doză de 0,33 litri de Coca-Cola costă acum 1,74 lei, cel mai redus nivel de preţ din ultimii aproape cinci ani, după ce de la 1 iunie a fost redus TVA-ul la alimente de la 24% la 9%.

Preţul este însă în continuare cu 74% mai mare decât în 2005, anul în care a apărut pe piaţă leul greu, „RON-ul“, prin tăierea a patru zerouri din coada monedei naţio­nale.

În aceeaşi perioadă rata anuală  a inflaţiei a scăzut de la 8,6% la 0,2%, cât este prognoza ajustată a BNR pentru 2015. În ultimul deceniu de „leu greu“ salariul mediu net pe economie a crescut de 2,5 ori. ZF a ales să urmărească în ultimul deceniu preţul unei doze de Coca-Cola pentru că gigantul ame­rican este liderul pieţei de băuturi non-alcoolice, iar doza este un simbol al capitalismului.

În acelaşi timp, în cazul unei sticle de 2 litri de Coca-Cola, unul dintre cele mai prezente produse din coşul de consum, preţurile suferă o variaţie puternică deoarece există multe promoţii, de tipul două sticle la un preţ special sau 2,5 litri în loc de 2 litri. Preţul analizat de ZF este preţul de la raft, nu cel „de listă“, la care Coca-Cola vinde către retaileri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO