Companii
Cele mai puternice cinci branduri de consum construite de antreprenori locali au afaceri ce merg spre 15 mld. lei
Dedeman, RCS & RDS, Altex, Arabesque şi Blue Air sunt cele mai puternice cinci branduri româneşti de consum create de antreprenori locali. Aceste nume reuşesc să se bată de la egal la egal cu giganţii internaţionali şi au afaceri ce merg spre 15 mld. lei (3,3 mld. euro).
România are doar 40 de companii antreprenoriale româneşti al căror business sare de 100 mil. euro anual, iar dintre acestea doar jumătate au construit un brand de consum, cunoscut publicului larg, cum este cazul Dedeman, RCS-RDS sau Altex. Totuşi, alte nume româneşti precum Bilka, AdePlast sau Catena se îndreaptă curajos către acest prag şi nu doar atât, ci au planuri mari de viitor.
A fost luat în calcul pentru fiecare brand doar principala companie pe care este operat businessul. În cazul Catena spre exemplu afacerile sunt operate pe mai multe entităţi.
Antreprenorii au cedat în ultimele două decenii controlul unor businessuri mari create în jurul unui brand local, cum este cazul Dorna (apă minerală), Betty Ice (îngheţată) sau Albalact (lactate). Există însă şi antreprenori care nu iau în calcul vânzarea, iar un exemplu este antreprenorul Marcel Bărbuţ, fondatorul AdePlast.
„Eu am patru băieţi, iar businessul AdePlast a fost creat pentru a le fi lăsat moştenire lor. Pentru ce altceva muncim, oricare dintre noi când plecăm nu luăm nimic cu noi“, explică antreprenorul care a creat unul dintre cele mai puternice businessuri din domeniul materialelor de construcţii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban