Companii

Lidl: Carnea proaspătă, o bună parte dintre lactate şi mezeluri, ouăle sau pâinea provin în mare parte de la cei 100 de furnizori români

Din totalul produselor comercializate în magazinele din România, peste 80% sunt marcă proprie, dezvoltate cu furnizori Lidl, atât la nivel de reţea, cât şi la nivel local

Din totalul produselor comercializate în magazinele din România, peste 80% sunt marcă proprie, dezvoltate cu furnizori Lidl, atât la nivel de reţea, cât şi la nivel local

Autor: Cristina Roşca

07.07.2016, 00:07 91602

Retailerul german Lidl, al treilea jucător din comerţul modern după cifra de afaceri, a ajuns să lucreze cu peste 100 de producători locali care furnizează legume, fructe, carne, lactate, ouă sau pâine în cele circa 200 de magazine ale reţelei.

O parte dintre produsele livrate de aceştia ajung pe pieţele externe, exporturile având o valoare de 25 mil. euro în 2015, în urcare cu 25% faţă de anul anterior.

„În acest moment, la împlinirea a cinci ani de prezenţă pe piaţa de retail din România, avem peste 100 de colaboratori din România, pentru diverse categorii de produse pe care să le oferim clienţilor noştri. Legumele şi fructele nu sunt însă singurele produse proaspete care provin din România. Carnea proaspătă din magazinele Lidl provine aproape în totalitate (aproximativ 90%) de la furnizori din ţara noastră, precum şi o bună parte dintre lactate şi mezeluri, ouă sau pâine“, spun oficialii retailerului german. Lidl a intrat în România în 2011 prin preluarea unei reţele de 107 magazine de tip discount. Ulterior, nemţii au deschis magazine de la zero şi au ajuns la circa 200 de unităţi cu afaceri de 1,1 mld. euro anul trecut. Cifra de afaceri plasează Lidl pe locul trei în topul celor mai mari jucători din comerţul alimentar local după Kaufland şi Carrefour.

Nemţii au venit în România cu un alt model de business faţă de ceilalţi jucători, pariind puternic pe mărci private, produse care reprezintă 80% din oferta de la raft. Acestea sunt de regulă produse într-o anumită ţară din lume pentru mai multe pieţe, uneori pentru toată Europa, volumele mari asigurându-le nemţilor preţuri mai mici la raft. Pe piaţa de discount preţul este argumentul suprem.

Noul portavion de 13 miliarde de dolari al marinei americane. Este cea mai mare şi cea mai scumpă navă de război din lume

Cele şase alimente pe care trebuie să le evitaţi cu orice preţ

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO