Companii
O fabrică cu 200 de salariaţi din Bihor este furnizor de pantofi pentru reţeaua Marks & Spencer
Compania Sarmac din judeţul Bihor, care are peste 200 de salariaţi, este singurul producător de pantofi din România care îşi face loc pe lista furnizorilor retailerului britanic Marks & Spencer. În total, gigantul britanic lucrează local cu şase fabrici, însă cinci dintre acestea sunt de îmbrăcăminte şi doar una de încălţăminte.
Producătorul de încălţăminte a fost înfiinţat în 1999 şi realizează pantofi pentru bărbaţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu. Firma a început să producă acum 17 ani, iniţial feţe pentru încălţăminte. În primă fază 60 de salariaţi lucrau 400 de produse pe zi. Apoi firma a crescut la peste 200 de angajaţi şi 1.500 - 1.600 de perechi de încălţări pe zi, potrivit datelor publice.
Producţia obţinută este destinată în totalitate exportului, ajungând în ţări precum Italia, Marea Britanie, Franţa, Germania, Olanda şi Statele Unite. Compania doreşte însă ca producţia să ajungă pe viitor şi pe piaţa internă.
Sarmac a terminat anul trecut cu afaceri de aproape 9 milioane de lei la un total de peste 200 de salariaţi. Tot în 2016 compania a fost pe pierderi de 220.000 de lei. Businessul a scăzut cu circa o treime faţă de 2015, însă pierderile s-au redus la aproape o treime.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
O nouă lovitură în IT-ul românesc: FintechOS a revenit în prim-plan printr-o nouă finanţare de 60 de milioane de dolari la o evaluare de sute de milioane de dolari
-
Eşec major pentru industria românească. Ce se poate face pentru continuarea activităţii la şantierul naval din Mangalia, un „colos“ cu afaceri de 400 mil. euro şi 2.500 de angajaţi în vremurile bune?
-
Una din cinci bănci a rămas pe pierdere şi în T1/2024, în ciuda dobânzilor încă mari. Cât mai rezistă?
-
Oana Diaconescu, Iulius: În T1/2024 am avut un plus de 8% în vânzări şi 5% în trafic
-
Austriecii de la PORR: România face paşi importanţi către extinderea şi modernizarea infrastructurii sale de transport. În 2023, compania a trecut de la pierdere la un profit de peste 62 de milioane de lei
-
Concordia/BCR & ZF Industrii inteligente. Cum creştem valoarea adăugată în România? Investim constant, căutăm să avem cât mai mulţi furnizori locali, exportăm branduri româneşti şi facem parteneriate
-
Acţiunile UiPath scad abrupt din cauza unor estimări slabe şi a demisiei surprinzătoare a CEO-ului Rob Enslin. Daniel Dines preia din nou conducerea companiei
-
Vremuri grele pentru industria metalurgică românească: afacerile Liberty, care deţine combinatul siderurgic de la Galaţi, au scăzut la jumătate în 2023 ajungând la 3,7 mld. lei, cu o pierdere de 2,3 mld. lei
-
Sorin Pâslaru, ZF: Cu ce vrea România să intre în clubul celor mai industrializate ţări ale lumii, OECD, cu Romaero şi Damen Mangalia spre drumul falimentului?
-
ZF Agropower. Gabriel Stoian, Profeco: Agricultura modernă se întoarce la râme şi gunoi de grajd. Direcţia UE este spre organic, iar marii jucători din industria chimică a îngrăşămintelor se adaptează
-
ZF Private Health. Medicul Ionuţ Leahu, despre rebrandingul sub umbrela Regina Maria Dental Clinics: Am considerat că nu putem să mai legăm reţeaua de clinici stomatologice de numele meu
-
Afaceri de la Zero. Oana Ciurea a dezvoltat brandul sustenabil cu îmbrăcăminte Ceva cu Dichis şi vrea să deschidă un magazin în Spania
-
ZF Investiţi în România! Compania românească Eturia deschide un birou în Havana în 2024 după ce a primit certificarea ca operator de incoming în Cuba
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ivan Kurtovic, CEO, InterCapital AM: Vrem să creştem activele noului ETF de la BVB cu până la 20 mil. euro în 2024. Vizăm lansarea în Croaţia a unui fond cu titluri de stat româneşti denominate în euro
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Mihaela Bîciu, CEO al Investimental: Responsabilitatea vine la pachet cu autonomia. Nu poţi să îi zici unui om ce să facă şi apoi să îi ceri să fie responsabil de rezultat
-
Business sportiv. Jocurile Olimpice, o carte de vizită pentru sportivi. Ce impact ar putea avea participarea la JO asupra atragerii de noi sponsori? „Jocurile Olimpice reprezintă cea mai frumoasă vitrină unde se poate expune un sportiv de performanţă, cu toate acestea, un sponsor analizează baza de practicanţi şi fani ai fiecărui sport“