Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul barometru pentru consumul privat, a marcat în primele şapte luni din 2022 o creştere de 4,8% ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de carburanţi cu 8,5%, la vânzările de produse nealimentare cu 5,2% şi la cele de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 2,2%, arată datele transmise luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).
În luna iulie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a înregistrat o creştere cu 2,5%, serie brută, comparativ cu luna iulie 2021, pe fondul creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 3,7%), vânzările de produse nealimentare (plus 3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 1,4%).
Raportat de luna iunie 2022, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în iulie cu 6,4%, serie brută, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 12,2%), la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 7,2%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 2,6%).
(Sursa: INS)