Retail&Agrobusiness

Danone România a investit 1 milion de euro în montarea de panouri fotovoltaice la fabrica din Bucureşti

Danone România a investit 1 milion de euro în montarea...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

08.02.2024, 12:33 469

Danone România, liderul pieţei de iaurturi, a finalizat o investiţie de 1 milion de euro în achiziţia şi montarea de panouri fotovoltaice, care vor asigura 20% din consumul de energie electrică al fabricii din Bucureşti.

Producătorul de lactate a pus în funcţiune 2.350 de panouri fotovoltaice pe acoperişul şi pe terenul din spatele fabricii de iaurt din cartierul Colentina, care vor aduce o putere totală de 1.280 KWP şi vor furniza 1.473 MWh pe an, echivalentul a 20% din energia electrică totală consumată.

În zilele însorite de vară, producţia de energie verde acoperă integral consumul electric al fabricii pe timpul zilei.

„În fabrica noastră din Bucureşti, unde lucrează peste 150 de angajaţi, producem şi distribuim zilnic 1 milion de iaurturi către consumatorii români, dar şi către alte 13 pieţe europene. (...) Investiţia de 1 milion de euro în implementarea sistemului de energie fotovoltaică asigură 100% energie verde pentru consumul fabricii în zilele de vară si 20% iarna. Această iniţiativă este încă un pas în faţă în respectarea demersurilor pentru sustenabilitate”, a declarat Bogdan Joiţa, directorul fabricii Danone România.

Ultima investiţie în fabrica din Bucureşti a fost finalizată la începutul anului 2022, când compania a investit 4 milioane de euro într-o nouă linie de ambalare pe care iaurturile Danone de băut se ambalează într-un nou tip de ambalaj produs pe bază de plante.

Ca cifră de afaceri, Danone este al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa de lactate, având în 2022 (ultimele date disponibile) o cifră de afaceri de 932 milioane de lei. Liderul pieţei de produse lactate ca cifră de afaceri este Albalact. Pe piaţa de iaurturi, Danone este lider, conform ultimelor date.

Danone a achiziţionat fabrica de lactate Mioriţa din Bucureşti în anul 1996, iar până în acest moment au fost investiţi aproximativ 90 milioane euro pentru modernizarea şi retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar şi către alte 13 pieţe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de litri de lapte, din care aproximativ 90% este lapte românesc. Numai anul trecut, compania a colectat lapte proaspăt de la 22 de ferme mari şi peste 220 de gospodari.

Danone este prezent pe piaţa românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum şi cu produsele alimentare pentru bebeluşi şi nutriţie specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).

 




 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO