Reţelele din comerţul cu dominantă alimentară au avut în primele cinci luni din acest an aproximativ 55.000 de promoţii şi reduceri în cataloagele pe care le publică periodic în România, pe listă aflându-se peste 500 de categorii de produse, potrivit companiei de cercetare de piaţă Focus Market Research. Cele mai promovate au fost detergentul universal, berea şi vinul, cu un total de 4.300 de apariţii la reducere, promoţie sau ofertă. Cele trei categorii sunt responsabile pentru aproape 8% din totalul promoţiilor din 2016 (primele cinci luni).
Au fost luate în considerare categoriile de produse, nu un anumit brand sau o subcategorie. De asemenea, a fost realizată o analiză la nivel de piaţă, fiind luate în considerare 14 reţele de comerţ, respectiv Kaufland, Carrefour, Carrefour Market, Billa, Metro, Selgros, Penny Market, XXL Mega Discount, Unicarm, Profi, Mega Image, Lidl, Real şi Cora.