Retail&Agrobusiness

Farmacia din hipermarket: tincturi, propolis şi vitamina C, vecini de raft cu uleiul, făina şi mălaiul

În magazinul Auchan din centrul comercial Afi Palace Cotroceni din Bucureşti şi-au făcut loc produse din portofoliul Cosmetic Plant, Dacia Plant sau Alevia

În magazinul Auchan din centrul comercial Afi Palace Cotroceni din Bucureşti şi-au făcut loc produse din portofoliul Cosmetic Plant, Dacia Plant sau Alevia

Autor: Georgiana Mihalache

27.05.2017, 00:05 888

Alevia, Dacia Plant şi Cosmetic Plant, trei producători de suplimente alimentare şi cosmetice, realizează între 10% şi 20% din vânzări în marile lanţuri de magazine.

Suplimentele alimentare, o piaţă estimată la circa 700 de milioane de lei, potrivit datelor Euromonitor, au ajuns şi în reţelele de hipermarketuri, acolo unde, lângă rafturile cu produse alimentare, şi-au făcut loc şi vitamine, ceaiuri sau produse pentru slăbit.

Alevia, Dacia Plant şi Cosmetic Plant, trei dintre jucătorii din piaţa de suplimente alimentare şi produse cosmetice, pun pe rafturile celor mai mari retaileri alimentari între 11% şi 20% din vân­zările totale de produse, din datele oferite de re­pre­zentanţii companiilor, în timp ce restul produselor merg către farmacii şi magazine naturiste.

„Nu tot ce există în rafturile farmaciilor sunt medicamente, există o încadrare legală foarte clară între ceea ce înseamnă medicament şi ce este supliment alimentar. Orice magazin poate să comercializeze aceste produse, la fel cum vinde un cofraj cu ouă. Ei le spun, în mod confuz, raft de drogherie, ceea ce nu este aşa pentru că drogheria, conform legii, este altceva, dar aceasta este practica”, a spus pentru ZF Răzvan Prisada, vicepreşedintele Colegiului Farmaciştilor din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO