Travel

Deţine cel mai cunoscut restaurant din România, este pasionat de sport şi de călătorii: „Alerg maratonul montan în Munţii Ciucaşi. Îmi place să merg cu bicicleta la Vidraru. Pentru mine, nu există locuri mai frumoase"

08 mai 2015 8588 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Pe Dragoş Petrescu, proprietarul grupului de restaurante City Grill, l-am găsit la schi, într-o scurtă vacanţă. Ultima dată când ne-am întâlnit, acum circa două luni, abia se întorsese dintr-o vacanţă în Filipine unde făcuse rafting.

De-a lungul anilor am vorbit despre călătoriile sale în Norvegia, în Grecia sau în România. Este un călător activ şi spune că mereu încearcă lucruri noi. De altfel, Petrescu este şi pasionat de sport, participând deja la două triatloane. Deşi îi place să exploreze destinaţii din toate colţurile lumii şi să descopere locuri noi, recunoaşte că nu se vede luându-şi un an sabatic. „Abia reuşesc să rezist o săptă­mână plecat, maximum zece zile dacă vorbim de o destinaţie îndepărtată. Nu mă văd stând cu lunile sau anii departe de ţară, de familie sau de pasiunea mea, businessul nostru de restaurante.“

Nu are ticuri de călătorie, însă încearcă de fiecare dată o altă destinaţie. „Nu obişnuim să ne întoarcem în acelaşi loc, am credinţa că sunt atâtea mii de locuri fascinante încât nu merită să repet experienţa trecută. Nu avem case de vacanţă aşa că nu suntem legaţi în mod special de o destinaţie anume.“

Spune că şi-a descoperit pasiunea pentru călătorii din curiozitate, mai exact din curiozitatea de a descoperi obiceiuri noi, peisaje deosebite şi, nu în ultimul rând, gusturi speciale. „Sunt norocos, îmi iubesc meseria şi iubesc gastronomia.“

Astfel, încearcă în fiecare vacanţă să testeze arome noi, mâncăruri tradiţionale şi restaurante recomandate. „În călătorii practic am şansa să lucrez pentru proiectele noastre şi totuşi să fiu şi în vacanţă.“

Ca orice călător activ, Dragoş Petrescu încearcă să aibă în fiecare zi o nouă experienţă. Se trezeşte dis-de-dimineaţă şi începe să exploreze zona. „Cel mai mult îmi place să merg în piaţa locală, să observ oamenii de rând. Urmăresc gălăgia, negocierile, sunt atent la modul în care este prezentată marfa. Mă interesează şi istoria locului vizitat, dar nu mă dau înapoi de la vreo activitate sportivă. Iubesc mişcarea.“ A început să facă sport intens acum circa un deceniu şi acum este deja parte din stilul său de viaţă. Îl practică oriunde poate, de fapt şi călătoreşte pentru sport, pentru a participa la triatlon. Anul trecut a mers cu soţia sa în Franţa pentru al doilea triatlon montan al lor, pe cel mai greu traseu al xTerra. Sport practică însă şi acasă.

„Mă încântă de exemplu faptul că în acest an am avut zăpadă în sfârşit şi am putut schia excelent în România.“

Deşi a văzut „multe ţări, de pe toate continentele“, România rămâne preferata sa, mai ales Transilvania, cu bisericile sale fortificate. Merge acolo să se reculeagă pentru că îi place liniştea din ţinutul săsesc. „Cel mai mult apreciez autenticitatea acestor zone, de aceea mă încântă efortul de restaurare actual al Fundaţiei Mihai Eminescu. Ei restaurează case părăsite şi biserici, redându-le viaţă.“

Îi place însă întreaga Româ­nie, de la nordul Moldovei şi Bucovina la Delta Dunării şi, evident Transilvania, cu ţara şaşilor şi nu numai.

„Alerg maratonul montan în Munţii Ciucaşi, în zona Bran. Îmi place de asemenea să merg cu bicicleta la Vidraru. Pentru mine nu există locuri mai frumoase şi care să mă umple mai mult de energie.“

Mai mult, crede că România va câştiga treptat şi atenţia turiştilor străini, care încet dar sigur se îndrăgostesc de o destinaţie încă nedescoperită.

„Văd că în viitorul apropiat atât străinii, cât şi românii vor descoperi şi respectiv redescoperi ţara noastră. Numărul străinilor care vin în România creşte timid, dar creşte. Nu doar numărul lor se află pe un trend ascendent, dar şi calitatea celor care vin.“

Nu degeaba România îşi face loc încet dar sigur pe lista celor mai „hot“ destinaţii nedescoperite ale momentului. Turiştii nu întârzie să apară, iar Petrescu este printre primii care simt asta datorită businessului său, grupul City Grill, care are în administrare şi Caru’ cu Bere, unul dintre cele mai cunoscute restaurante din România. Aici, străinii au ajuns să reprezinte mai bine de o treime din totalul clienţilor.