A înviat: Nokia este din nou „rege“ în România pe piaţa telefoanelor mobile „clasice“

Autor: Adrian Seceleanu 20.03.2018

Brandul finlandez Nokia este din nou „regele“ pieţei de telefoane mobile din România, cu cea mai mare cotă de vânzări în 2017, de aproximativ 40%, însă numai pe segmentul mobilelor clasice - care nu au acces la net şi aplicaţii (sau doar la versiuni limitate ale acestora).

Din cele puţin peste un milion de telefoane „cla­si­ce“ vândute anul trecut în Ro­mânia, apro­xi­mativ 40% au fost Nokia, aproa­pe dublu faţă de următorul clasat - Alcatel, au declarat pen­tru ZF surse din piaţa de comunicaţii.

Brandul Nokia este însă departe de momentul său de glorie din România - anul 2007 - când avea o co­tă de piaţă de 60-70% şi a vân­dut pes­te 2,5 milioane de telefoane.

Piaţa de telefoane mo­bile clasice a scăzut dra­ma­tic în ultimii ani şi la nivel global, şi la nivel local, pe fondul ex­ploziei înregistrate de segmentul smartphone-urilor.

Dacă în anul 2008 în România se vindeau 4,2 milioane de mobile clasice şi nici măcar 90.000 de smartphone-uri, anul trecut situaţia arăta astfel: 3,7 milioane de smart­phone-uri şi aproape 1,1 milioane de terminale clasice.

Pe piaţa de smartphone-uri brandul Nokia operat acum de compania finlandeză HMD Global are o cotă în creştere pe piaţa locală, dar este la mare distanţă de liderii Samsung şi Huawei.