Dezastru financiar la H&M: Compania se gândeşte să taie dividendele pentru prima oară din 1974

Autor: Ştefan Stan 24.04.2018

H&M trece prin una dintre cele mai dificile perioade din istoria companiei, şi probabil va tăia dividendele anul viitor pentru prima oară din 1974, când a fost listată pe bursă, potrivit Bloomberg. Retailerul ar putea reduce dividendele cu 7,5% pentru anul fiscal 2018, potrivit estimărilor a 27 de analişti. 

În timp ce H&M a reuşit să-şi păstreze dividendele la 9,75 coroane în ultimii ani, este inevitabil ca suma să scadă.

Compania cu sediul în Stockholm se luptă cu tranziţia retailului către online, şi reuşeşte cu dificultate să îşi convingă clienţii să vină în magazinele fizice. Lupta cu Amazon şi rivalii precum Zara a dus la creşterea produselor rămase pe inventar şi la ”stricarea” bilanţului contabil a retailerului. 

Politica H&M este să distribuie cel puţin jumătate din profitul net ca dividende către acţionari. Prin păstrarea dividendelor intacte anul acesta, H&M a plătit aproape tot profitul de anul trecut. 

În condiţiile în care H&M creşte cheltuielile cu platforma online, ar putea să nu aibă suficienţi bani să menţină nivelul de anul trecut al dividendelor. În plus, analiştii se aşteaptă ca profitul companiei să scadă cu aproape 10% anul acesta. Profitabilitatea investiţiilor de capital este în scădere cu 38% faţă de T1 2016 şi la minimul ultimilor 16 ani, în timp ce nivelul datoriilor este la maximul istoric. 

 

Celebrul retailer de îmbrăcăminte H&M se prăbuşeşte: Are stocuri de haine nevândute de 4 miliarde de dolari. Profitul scade la cel mai mic nivel al ultimilor ani. Urmează reduceri şi soldări masive?

Retailer suedez de modă Hennes & Mauritz Ab a spus că înregistrează creşteri trimestrul acesta după ce a acumulat o colecţie record de articole nevândute în valoare de 4 mld. dolari, potrivit Bloomberg.

Profitul operaţional a scăzut cu 62 de procente, la cel mai mic nivel din ultimii 16 ani.

Previziunea declinului vânzărilor H&M pentru începutul lui 2018 s-a bazat şi pe faptul că vremea a fost neobişnuit de caldă, apoi în februarie a fost acel val de vreme rece.

Asta a forţat compania să scadă preţurile şi mai mult pentru a reuşi să vândă marfa. Directorul executiv Karl-Johan Persson a spus marţi că a fost o greşeală a companiei să limiteze varietatea produselor anul trecut, deşi se aşteapă ca vânzările să crească în a doua jumătate a anului acesta.

Acţiunile au scăzut cu 4,1 procente până la o valoarea nominală de 122,10 coroane suedeze la ora 9:33 în Stockholm.

Person mai spune că H&M plănuieşte să reducă pierderile în a doua jumătate a anului, când vânzările ar trebui să crească. Acesta previzionează că retailerul îşi va reduce inventarul cu 12-14% din vânzări până în 2019.

„Nu ne-am îmbunătăţit destul de repede. Lucrăm din greu să reparăm asta”, a spus miliardarul în vârstă de 43 de ani.

Retailerul va adăuga un nou brand în colecţia sa, Afound, şi va îmbunătăţi logistica pentru a livra mai rapid.

H&M a spus că-şi va menţine targetul de a creşte vânzările cu 25% din comerţul online şi magazine noi deschise anul acesta.  Vânzările din online au crescut cu 20% în timp ce încasările din business-urile noi au crescut cu 15%.

Compania a mai spus că a început să vândă online în India şi că a lansat H&M şi pe Alibaba, iar ambele proiecte au început bine.