Modelul de lucru al multinaţionalelor: cumpără fabrici româneşti şi apoi le îngroapă. Unilever închide fabrica Frufru din Bucureşti după mai multe încercări de eficientizare şi vânzare fără succes a businessului „la pachet“. Ce se întâmplă cu cei peste 100 de salariaţi?

Autor: Cristina Roşca 17.01.2024

Unilever a anunţat recent că vinde, după cinci ani, brandurile româneşti Frufru şi Urban Monkey Cumpărătorul este Mihai Simiuc, fondatorul lor, cel care în 2019 le ceda gigantului anglo-americanAntreprenorul nu cumpără însă şi fabrica sau reţeaua de magazine pe care tot el le-a dezvoltat În acest context, unitatea de producţie se închide  Conform celor mai recente date, peste 100 de oameni lucrau pentru firma Good People, cea care administrează activitatea Frufru şi Urban Monkey.

Gigantul anglo-olandez Unilever închide fabrica de hrană sănătoasă din Bucureşti, cea unde se produceau alimentele Frufru şi sucurile presate la rece Urban Monkey. Aceasta este a doua fabrică a grupului care trage obloanele în România în ultimele luni, după ce, recent, Unilever a anunţat că renunţă şi la unitatea de producţie de la Ploieşti, unde se realiza detergentul Dero.

„În ceea ce priveşte fabrica (unitatea de producţie Frufru şi Urban Monkey - n.red.), toate spaţiile vor fi eliberate în acord cu specificul contractelor de închi­riere. Procesul a început şi va dura câteva luni, potrivit cadrului legal“, au răspuns oficialii Unilever la solicitarea ZF.