ZF 15 minute cu un antreprenor

Cum a reuşit un mic business pornit în 2018 de doi antreprenori români să vândă produse în peste 20 de ţări şi să facă afaceri de 3 mil. euro

04.05.2024, 02:23 Autor: Miruna Diaconu

♦ House of VLAdiLA este o afacere de familie, pornită în 2018 de Oana şi Dragoş Vlădilă, care a produs iniţial doar tapet, ulterior mizând şi pe alte piese de tip decoraţiuni şi mobilier.

House of VLAdiLA, un business activ în zona de design, a fost fondat în 2018 de către Oana şi Dragoş Vlădilă, iar astăzi, tapetul realizat în fabrica firmei ajunge în circa 20 de ţări. În viitorul apropiat, Dragoş Vlădilă îşi doreşte ca businessul să se extindă mai mult la nivel internaţional.

„Suntem activi în afara ţării şi vindem pe alte pieţe, am reuşit să ajungem în 20 de ţări. Până acum, am fost prezenţi la cinci târguri interna­ţionale, avem şi parteneri comerciali care ne distribuie produsele, dar şi pe platforma noastră online primim comenzi. Şi anul acesta vom participa la două târguri internaţionale, la New York şi Dubai“, spune Dragoş Vlădilă, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Deşi nu este primul pariu antre­prenorial al său, Dragoş Vlădilă afirmă că este cel câştigător. Pe drumul antre­pre­noriatului a pornit în 2012, când a deschis o firmă de publicitate, care există şi astăzi, însă cea mai mare atenţie cade pe businessul de design. VLAdiLA a pornit ca un business de fa­milie, demarat împreună cu soţia sa, Oana, absolventă de arhitectură, care avea o predilecţie către zona de design de interior. „Este foarte complicat să răz­beşti pe o piaţă atât de concu­renţială, cu mentalităţi foarte bine înti­părite, cum ar fi aceea că brandurile din Italia sunt o referinţă, spre exemplu. Până să reuşim să con­struim brandul la nivelul la care a ajuns astăzi, mulţi clienţi mi-au zis că de aceiaşi bani mai bine cumpără din Italia. Doar pentru că e Italia“, spune el.

Un business mic, care îşi doreşte să reziste într-o astfel de piaţă, trebuie să aibă anumiţi diferenţiatori faţă de concurenţi, consideră el.

Tapetul a fost printre primele produse comercializare de business, un produs care a revenit în atenţia oamenilor care vor să îşi facă schimbări în casă.

„Când noi ne-am apucat de tapet, am văzut că era o mare problemă în domeniu. Nu exista tapet de design. Plus că, în momentul în care comandai de la marile case de tapet din Vest, dura foarte mult să ajungă. Noi avem servicii 360, de la creaţie, la producţie şi montaj. Asta ne-a ajutat foarte mult“, spune antreprenorul.

Tapetul este realizat de echipa de design a businessului şi produs în fabrica proprie din Pipera. Pe lângă portofoliul de colecţii, clienţii îşi pot personaliza propriul tapet în funcţie de nevoile lor. Pe lângă clienţii casnici, compania lucrează cu malluri şi spitale.

Antreprenorul spune că de circa doi ani businessul a migrat şi către crearea de obiecte de mobilier tapiţat şi decoraţiuni.

„Partea de mobilier a fost şi este în continuare o provocare pentru că schimbă paradigma despre ce ştim despre mobilierul tapiţat. Vorbim de fotolii, canapele, scaune, mese tapiţate. Le poţi personaliza şi poţi transforma obiectele pe care le cunoşteai în ceva unic“, explică el.

Dragoş Vlădilă îşi doreşte o extindere mai puternică a businessului la nivel internaţional, iar participarea la târguri va ajuta la atingerea unui astfel de obiectiv. Pentru anul acesta, businessul ar putea depăşi venituri de 3 milioane de euro şi ca urmare a expansiunii în afara graniţelor.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor