ZF 24

La 24 de ani s-a ambiţionat să pună pe harta cosmeticelor un brand din Techirghiol, oraşul său natal

La 24 de ani s-a ambiţionat să pună pe harta...

Autor: Greta Bogdan

30.08.2015, 09:30 8425

În 2011, Techirghiol (Constanţa), oraşul natal al Oanei Stan, o tânără de 24 de ani, devenea membru al Asociaţiei Oraşelor Termale Istorice din Europa alături de alte 27 de staţiuni membre precum Vichy, Bath, Evian, Budapesta, Spa, Salsomaggiore Terme, Aqui Terme, zone care valorifică resursele naturale în compoziţia diverselor produse cosmetice.

„Atunci m-am întrebat de ce nu ar putea avea şi Techirghiol propria gamă de produse cosmetice şi terapeutice?“, spune Oana Stan, care şi-a propus să ajungă anul acesta la vânzări de 30.000 de euro cu brandul Techir.

Primele produse sub acest brand -  o cremă an­tireu­matică pentru masaj, o cremă hidra­tan­tă de faţă şi crema hidratantă de mâini - au in­trat pe piaţă în 2014. Ulterior, antrepre­noa­rea a mai introdus în portofoliul brandului gama terapeutică, gama cosmetică facială şi gama de îngrijire corporală, iar în primul semestru din acest an a avut vânzări de 16.000 de euro.

În prezent, pe lângă propriul magazin online tânăra colaborează şi cu alte magazine naturiste, dar şi farmacii.  

„Am ales distribuţia în farmacii şi ma­gazine naturiste, deoarece conform unui studiu, a reieşit că aşteptările potenţialilor consumatori sunt de a găsi produsele Techir aici şi nu în supermarketuri“, spune Oana Stan.

Ea a terminat Facultatea de adminis­tra­re a afacerilor cu predare în limba engleză şi a urmat un program de master în marketing în Anglia şi America cu tema brandului româ­nesc Techir, pe care l-a lansat ulterior, în 2014.

Firma care operează brandul Techir a înregistrat în anul 2014 o cifră de afaceri de 3.000 de lei, însă anul acesta vânzările produ­selor cosmetice prezintă un trend ascendent de la o lună la alta. „20% din cifra de afaceri este reprezentată de vânzările din online. Estimăm minimum o dublare a acestei cifre până la finalul anului, dat fiind începerea colaborărilor cu firme de distribuţie naţionale“, a mai spus Oana Stan.

Antreprenoarea primeşte comenzi din toate regiunile ţării, chiar şi de la românii din străinătate.

„Marea surprindere a fost să observăm o cerere mai mare din judeţul Constanţa. Cererea este datorată turiştilor veniţi pe litoral, însă şi constănţenilor care preferă să vină lacul Techirghiol la ei acasă prin gama Techir“.

Săpunurile Techir au preţuri care pornesc de la 15 lei, iar cel mai scump produs din portofoliu este crema antireumatică la 1 kg (210 lei), în timp ce un tub de 125 de gr costă 30 de lei. Dintre acestea, cea mai căutată de către cliente este crema reumatică pentru masaj.

Oana Stan spune că în momentul de faţă îşi construieşte propria hală de productie, care îi va permite lărgirea portofoliului. „Fondurile, de această dată, sunt europene, iar valoarea totală eligibilă a proiectului este de 255.000 de euro, în timp ce finanţarea primită de la programul de stat în 2013 a fost de 25.000 de euro“, a spus Oana Stan.

În ceea ce priveşte planurile de viitor ale antreprenoarei, aceasta ţinteşte să îşi extindă businessul şi în afara graniţelor. „Pentru moment însă ne concentrăm atenţia asupra pieţei interne şi a dezvoltării portofoliului de produse cu noi game destinate atât pentru mass-market, cât şi pentru zona profesională“.

Oana Stan mai spune că în rândul româncelor există un trend general de a acorda o atenţie deosebită brandurilor autohtone, nu numai în ceea ce priveşte produsele cosmetice. Cu toate astea, brandurile din Franţa şi Italia se bucură încă de notorietate, însă producătorii locali se luptă să ajungă la acelaşi nivel. „Bariera peste care trebuie sa treacă consumatorul român este accea a percepţiei greşite asupra raportului calitate-preţ, clasicul «cât dai, atât primeşti»“, a mai spus Oana Stan. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO