ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Reţeaua de cofetării Cuptorul Moldovencei din Iaşi vrea să se extindă pe plan internaţional şi este în discuţii pentru o locaţie în Germania

27.03.2024, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Reţeaua cuprinde astăzi 9 locaţii la Iaşi  Cifra de afaceri s-a ridicat la 2,15 mil. euro în 2023, după o creştere uşoară faţă de 2022 Sub 10% din vânzări vin din piaţa de evenimente.

Reţeaua de cofetării Cuptorul Moldo­vencei din Iaşi este în discuţii cu un posibil par­tener pentru a deschide în Germania pri­ma cofetărie internaţională a grupului, a ex­plicat Nicoleta Hriţcu, fondatoare, Cuptorul Moldovencei, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi acum suntem în discuţii cu un partener din afara României. Comunitatea românilor şi a basarabenilor este destul de mare prin toate oraşele mari ale Europei, mai ales capitale. Sunt în discuţii destul de înain­tate să deschidem Cuptorul Moldo­ven­cei în Germania“.

În următoarele luni se va ajunge la o de­cizie finală cu privire la această primă locaţie internaţională care ar trebui deschisă sub bran­dul Cuptorul Moldovencei, lansat în urmă cu 11 ani la Iaşi de Nicoleta Hriţcu. Planurile sunt de a extinde reţeaua şi la nivel naţional, dar există şanse să vedem o locaţie în Germania înainte de a vedea una în Bucureşti.

„Pe plan naţional nu avem încă discuţii, prefer să încep cu partenerul nostru din Germania şi va fi ca un fel de test pentru noi să verificăm totul să meargă foarte bine şi după aceea ne vom gândi şi la Bucureşti“.

Astăzi, reţeaua cuprinde 9 locaţii la nivelul Iaşiului, iar antreprenoarea a finalizat recent un concept pentru rebranding şi un nou manual de brand, cu intenţia de a franciza Cuptorul Moldovencei. În proiectul de francizare a fost implicată şi o finanţare de 10.000 de euro de la BERD (Banca Euro­peană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare).

„Am finalizat manualul de brand cu acel update pe care voiam să îl facem. Am intrat în amenajări cu cel mai vechi magazin al nostru, pentru că va arăta puţin diferit faţă de conceptul cu care am plecat la drum în 2013“.

Prima locaţie care a intrat în reamenajare are o suprafaţă de 140 mp, proiectul este împărţit în două etape şi va fi finalizat în vara anului 2024.

„Investiţia pentru magazinul din Păcurari va ajunge undeva la 80.000 de euro. Pentru magazinele mai mici vor fi cam 40.000 de euro. (...) Tot anul acesta vom analiza încă un magazin. Primele două magazine le pregătim anul acesta, urmând ca următoarele să le facem probabil câte trei pe an. Dacă lucrurile vor fi mai bune decât ne aşteptăm noi, viteza va fi mai mare de trei magazine pe an“.

Cuptorul Moldovencei vinde în principal prin locaţiile proprii, cu sub 10% din vânzări realizate în piaţa de evenimente. Antreprenoarea are discuţii şi pentru a intra pe rafturile unui retailer cu produse ultra-fresh.

„Suntem în discuţii cu un lanţ de hipermarketuri din Iaşi, urmează să vedem dacă reuşim să negociem să fie în regulă pentru noi colaborarea. Pe retail vorbim de marje foate mici şi trebuie să ne facem şi noi foarte bine calculele pentru că sunt colaborări care presupun efort foarte mare şi trebuie făcute bine calculele înainte“.

Nicoleta Hriţcu lucrează la mai multe proiecte, inclusiv unul legat de educaţie, dar nu a dat mai multe detalii la acest moment. Totodată, ea a aplicat pentru mai multe măsuri de finanţare.

„Am aplicat pe fondurile de digitalizare şi aşteptăm rezultatele şi acum aplicăm şi pentru finanţarea Femeia Manager ca să ajutăm partea de finanţare şi să putem duce la bun sfârşit planurle pentru consolidarea brandului şi consolidarea poziţiei noastre pe piaţă“.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 2,15 mil. euro în 2023, într-o uşoară creştere faţă de anul anterior. Numărul de angajaţi este de 74 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank