ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ştefan Ţăpescu, cofondator Youni – platformă edtech pentru alegerea facultăţii potrivite: Am început discuţiile pentru o nouă rundă de finanţare. Avem nevoie de circa 2 milioane de euro pentru a accelera extinderea la nivel internaţional

24 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul şi-a propus să intre în mai multe pieţe din regiune, precum Ungaria, Bulgaria, Serbia sau Croaţia  Echipa Youni ţinteşte atingerea pragului de un milion de euro în venituri la finalul acestui an.

Start-up-ul local Youni, care a dezvoltat platforma Younichoice.com prin intermediul căreia ajută elevii să-şi găsească facultatea potrivită la nivel internaţional, a deschis o nouă rundă de finanţare, suma ţintită fiind de circa 2 milioane de euro, în condiţiile în care şi-a propus să se dezvolte într-un ritm accelerat în continuare şi să intre pe noi pieţe din regiune, precum Ungaria, Bulgaria, Serbia sau Croaţia. De la înfiinţarea sa în 2017 şi până în prezent, Youni a atras în total investiţii de peste 1,2 milioane de euro, investitorul principal în companie fiind fondul Early Game Ventures. Până acum, pe lângă România, start-up-ul a deschis birouri şi în Kazahstan şi Uzbekistan.

„Acum plănuim intrarea în Bulgaria, Ungaria, şi în Serbia sau în Croaţia. Avem deja o reţea de parteneri şi parteneri potenţiali şi credem că putem să-i ajutăm şi pe elevii din aceste ţari, pentru că nu avem un competitor care să ofere atât de multă valoare studenţilor cât oferim noi. Cumva singurii alţi competitori sunt cei din America, dar în rest este destul de greu să ne comparăm cu alte fir­me care oferă servicii similare, pentru că noi ne-am axat de la început să dăm cât mai multă valoare stu­den­ţilor şi pe asta ne axăm în continuare, ceea ce ne diferenţează foarte mult. Iar pentru a putea creşte rapid în aceste pieţe, o să avem nevoie şi de o finan­ţare în următoarele luni astfel încât să putem accelera procesul în direcţia aceasta“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ştefan Ţăpescu, cofondator al Youni, adăugând că start-up-ul se află deja în discuţii cu potenţiali investitori din străinătate.

„Discutăm deja cu câteva fonduri de investiţii din Europa şi din Asia Centrală. Începem să creăm o imagine completă asupra a ceea ce facem, ce venituri avem şi direcţia în care ne îndreptăm. Şi sperăm ca în următoarele luni să încheiem o rundă bună pentru noi şi pentru aceste ţări în care putem să intrăm şi să ajutăm studenţii.“

Până acum, platforma Youni a fost folosită de peste 3.000 de elevi, majoritatea din România, pentru a-şi găsi facultatea potrivită pe plan local sau în străinătate, indiferent de domeniul pe care vor să îl aprofundeze sau de ţara unde vor să studieze.

Cum funcţionează însă <<match-making-ul>> între elev şi universitate? Primul pas este să intri în legătură cu noi, prin orice canal. După care putem să avem o consultanţă gratuită cu elevii în care le respundem la întrebări, le dăm sugestii, le arătăm cam ce ar putea să facă. Apoi depinde cum vor să continue: pot să intre în platformă şi să beneficieze de noi de funcţionalităţi pe care le dezvoltăm, în partea de AI Career Assessment, de AI Admissions, din ce în ce mai multe funcţionalităţi prin care îi ajutăm să se înţeleagă şi să-şi planifice viitorul. Ne-am axat totodată şi pe partea pentru părinţi, astfel încât să creştem transparenţa asupra a ceea ce facem cu elevii şi să fie notificaţi”, a explicat Ştefan Ţăpescu.

Platforma Younichoice.com se bazează pe tehnologia inteligenţei artificiale (AI) cu ajutorul căreia face legătura între interesele pe care le are elevul şi universitatea potrivită lui.

“Noi aveam de dinainte AI implementat în partea de interese în care putem să conectăm un student cu universitatea potrivită în funcţie de interesele lui, dar acum începem să îi ajutăm şi pe copiii care nu ştiu exact care sunt interesele lor, începem să-i ajutăm şi pe partea de Career Assessment”, a precizat el, explicând ce va face noua funcţionalitate pe care o va lansa start-up-ul în următoarele săptămâni.

“O să lansăm o funcţionalitate nouă prin care elevii, pe baza unui chestionar destul de simplu şi foarte amuzant, în care vorbesc despre seriale, despre ceea ce le place să facă în vacanţă, dacă le place matematica sau nu, etc., vor putea să înţeleagă exact care ar putea să fie nişte potenţiale direcţii pe care ei pot merge în viaţă. Iar după ce văd direcţiile, platforma le arată şi ce abilităţi trebuie să-ţi dezvolte, ce universităţi trebuie să acceseze şi cam care ar fi cariera pe care pot să o urmeze, inclusiv şi ce salariu ar putea să primească. Adică să aibă o viziune de asamblu asupra unei anumite direcţii, cariere.”

Totodată, echipa Youni are în plan să dezvolte platforma şi în relaţia cu universităţile şi să adauge şi o funcţionalitate numită “Admission AI”, care să ajute universităţile să proceseze aplicaţiile elevilor mult mai rapid.

“De asemenea, vrem să ne ducem şi în partea de pregătire a eleviilor, în pregătire de matematică, de SAT, de engleză, poate să-şi integreze cumva şi aceste pregătiri, acest plan al lor de activităţi, pentru că este destul de important să îţi creezi nişte baze când eşti elev, în matematică, engleză, informatică, etc., depinde de pasiuni, dar şi să le urmăreşti, să-ţi dai seama cum faci progresul. În direcţia asta ne ducem şi cu platforma, să le dăm un wallet de cunoştinţe şi de aşteptări elevilor cât mai de vreme. Foarte scurt, ar fi un LinkedIn pentru studenţi, dar mult mai dinamic. Aşa gândim platforma în momentul de faţă.”

Start-up-ul monetizează atât din serviciile oferite elevilor şi părinţilor, cât şi din cele oferite universităţilor, iar acum veniturile lunare recurente ale Youni se aproprie de 100.000 de euro, ţinta pentru final de an fiind de a ajunge la o cifră de afaceri de un milion de euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR