ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Mihai Popescu, Moon: Am făcut stocuri de staţii de încărcare maşini electrice pentru a nu întârzia livrările

23.03.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Jumătate dintre maşinile elec­trice vândute de Porsche România pe piaţa locală au venit la pachet cu cel puţin o staţie de încarcare, iar companiile au optat pentru pachete care în unele cazuri au inclus şi panouri fotovoltaice. Dar aşa cum şi industria auto s-a confruntat cu întârzieri, şi în cazul staţiilor au existat probleme cu timpii mari de aşteptare. Anul trecut vânzările de maşini electrice în România s-au dublat la 12.000 de unităţi, iar în 2023 sunt estimate a fi vândute peste 20.000 în total la nivel de piaţă.

„S-a mărit şi la noi timpul de livrare de la câteva zile sau săptămâni, la 6-7 luni, iar pentru a onora comenzile ne-am făcut un stoc buffer pentru a nu avea probleme cu livrările. Avem de-a face cu clienţii de maşini electrice, care intenţionează să achiziţioneze şi o maşină electrică, un wallbox pentru acasă, dar şi cei care vor să investească în infrastructură - staţii de la 30 până la 400 kW“, a spus Mihai Popescu, director de vânzări pentru Moon în cadrul Porsche România, în emisiunea ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial.

Miza Moon este de a ajunge la un total de 600 de puncte de încărcare livrate, cu 300 de staţii casnice, wallboxuri şi 60 de hiperchargere la curent continuu instalate în 2023.

„Noi prin Moon vrem să răspundem electromobilităţii cu un pachet complet de servicii - dacă eşti client de maşină electrică, să cumperi de la noi o staţie, indiferent dacă ai curent monofazat sau trifazat, cu tot cu montaj. De partea cealaltă, b2b - unde clienţii încarcă în staţii publice. Singura problemă la vânzarea unei maşini electrice este că unii clienţi au doar parcare publică. 40-50% dintre clienţii de maşini electrice cumpără şi un wallbox“, a spus Mihai Popescu.

Maşina electrică are nevoie de o staţie specială pentru siguranţă şi viteză. La o priză normală maşina electrică se încarcă cu doar 2,3 kW pe când la un wallbox se va putea alimenta cu 7,4 kW sau 23 kW în cazul unei conexiuni trifazate.

„Am completat oferta şi cu un sistem de panouri fotovoltaice - produc curent şi încarc maşina. Necesarul unei case ar fi de un sistem de panouri cu 10 kW pentru a acoperi consumul casei şi maşinii. Ne-am axat până acum pe proiecte mari şi foarte mari, pentru firme“, a spus directorul.

Miza investiţiilor este de a permite oricărui posesor de maşină electrică să poată călători pe distanţe lungi fără probleme.

„Avem clienţi care au instalat staţiile noastre în zone publice, livrăm şi pentru OMV acum.  În 1-2 ani cel târziu, nu vor mai exista probleme la nivel naţional pe nicio rută pentru maşini electrice. Aşa cum în anii 90 la început trebuia să ai canistră în portbagaj că nu găseai benzinării, aşa a fost şi cu maşinile electrice la început. În perioada următoare această problemă va dispărea. Noi asigurăm şi mentenanţa, care trebuie realizată anual. Trebuie verificate contactele, filtrele“, a explicat Mihai Popescu.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial