Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adrian Drăgan produce preparate tradiţionale din carne în comuna Berceni de lângă Bucureşti şi speră la vânzări de peste 600.000 de euro în băcănia proprie

25.07.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Preţurile produselor din carne din magazinul La Drăgan pornesc de la 15 lei şi ajung la 100 de lei, în funcţie de tip.

Adrian Costin Drăgan, un an­tre­prenor din comuna Ber­ceni de lângă Bucureşti, pro­ce­sează carne în carmangeria pro­prie, deschisă în curtea bu­ni­cului său. El duce astfel mai departe o tra­diţie născută în familie, după ce a învăţat să pre­gătească singur preparatele din carne pen­tru sărbători. Ulterior, a început să prepare carnea şi pentru prieteni şi vecini, apoi a decis să transforme această activitate în afacere.

„De câţiva ani, eu eram cel care se ocupa, în familia noastră, de prepararea produselor de Crăciun. Mi-am însuşit pasiunea de la bunicul meu. Prietenii ajunseseră să-mi aducă din porcul lor să le pregătesc carnea“, povesteşte Adrian Drăgan, proprie­tarul carmangeriei La Drăgan – Atelierul de gust, din comuna Berceni.

În 2014 a decis să-şi facă pro­priul business în procesarea de car­ne şi, vreme de doi ani, a lucrat la construcţia atelierului. În 2016, a deschis carmangeria, că­reia i s-a ală­turat, ulterior, şi un punct de desfa­cere, unde sunt vân­dute produsele fabricate în atelier.

„La început, am avut un magazin mic, de trei metri pe trei metri. Primii clienţi au fost prietenii noştri, care ştiau ce produse fac eu“, spune Adrian Drăgan.

În magazin se găseşte o gamă mare de pro­duse, în general tradiţionale, de la spe­cialităţi afumate sau marinate până la pro­duse proaspete, pentru grătar, mici, cârnaţi, produse crud-usca­te, babic, ghiudem, sala­muri. Clienţii pot să şi co­mande spe­cia­lităţile pe care le doresc, însă pregătirea lor du­rează, de regulă, până la câteva zile.

„Materia primă căutăm s-o luăm numai de la producători locali. De exemplu, recent, am început colaborarea cu un crescător de vită Angus de la noi din comuna Berceni.“

Magazinul de nouă metri pătraţi s-a trans­format între timp într-o adevărată bă­cănie, după ce Adrian Drăgan a investit peste 50.000 de euro pentru extindere, pe lângă cei 120.000 de euro investiţi iniţial. Oferta magazinului cuprinde acum, pe lângă pre­pa­ra­tele din carne făcute în carmangeria pro­prie, şi produse de la furnizori autohtoni, de la bere, la brânză, ulei sau dulceţuri. În total, în procesarea cărnii şi în magazin, lucrează zece angajaţi.

„În 2018, cifra de afaceri a fost de circa 220.000 de euro, iar anul acesta preconizăm că va fi de trei ori mai mare, odată cu extin­derea magazinului.“

Cei mai mulţi clienţi vin la Atelierul de gust La Drăgan din comuna Berceni, însă există şi cumpărători care vin din Bucureşti, mai ales în weekend. Cum mulţi dintre ei i-au spus că şi-ar dori un magazin mai aproape de centrul oraşului, Adrian Drăgan spune că s-a gândit şi la această posibilitate, dar nu va face o astfel de investiţie în viitorul apropiat.

Preţurile produselor din carne din ma­gazinul La Drăgan pornesc de la 15 lei şi ajung la 100 de lei, în funcţie de tip.

„La început, cel mai bine se vindeau cârnaţii. Apoi, am făcut un salam care le-a plăcut tuturor. De curând, am făcut şi pateu de raţă, de pui, de porc.“

În plus, La Drăgan vinde şi produse se­zo­niere, pe care le face doar în perioada săr­bă­torilor, precum jambon de porc sau drob. Pentru că unele dintre ele – cum ar fi lebărul sau jumările – sunt solicitate şi în afara sezo­nu­lui, Adrian Drăgan s-a conformat cererilor.

 

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania