Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Mitrică promovează covorul tradiţional românesc sub umbrela „Made with love Romania“ şi vrea să deschidă un atelier de ţesut în Dolj, cu fonduri europene

20.05.2020, 13:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În prezent, covoarele adunate de Alina Mitrică se vând pe site-ul Made with love Romania, într-un magazin cu obiecte româneşti situat aproape de hotelul Hilton din Bucureşti şi urmează să ajungă şi la Paris, într-un showroom din zona Lafayette.

Alina Mitrică s-a inspirat din tradiţiile propriei familii atunci când a început să pro­mo­veze covoarele româ­neşti tra­diţionale pe platfor­mele online de socializare. Interesul oame­nilor pent­ru astfel de obiecte de design a făcut ca pasiunea să se transforme în afacere şi astfel a apărut Made with love Romania, un business care în­cearcă să readucă la viaţă covorul românesc.

„Eu am copilărit la ţară până la şapte ani şi bunica mea ţesea, aşa că acest lucru este parte din copilăria mea. Povestea Made with love a început anul trecut“, a povestit Alina Mitrică la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Într-o călătorie în Franţa, a văzut în câte­va magazine de decoraţiuni mai multe chili­muri (covoare turceşti) lucrate manual şi s-a gândit că şi covoarele româneşti ar merita să-şi găsească locul în astfel de locuri şi să fie promovate.

„Iniţial, am făcut o pagină de Facebook pe care am postat co­vorul de la mine din su­fra­­gerie, ţesut de bunica. Ulte­rior, am mai postat co­voa­re de la mine din casă, alte poze cu co­voa­re­le noastre din fa­mil­ie, iar feed­backul a fost foar­te bun. Am primit în­tre­bări de la oameni care vo­iau să ştie de unde pot cum­păra. Aşa am înfiinţat firma“, mai spune Alina Mitrică.

Treptat, a început să adune covoare de la familii din Oltenia în care s-a ţesut mult, dar şi dintr-un atelier din Maramureş.

„Sunt covoare făcute cu dragoste de femeile din satele României. Acest meşteşug este pe cale de dispariţie, mai sunt foarte puţine ateliere. Am lansat totul mai mult ca pe un proiect de conştientizare şi de revalorificare a acestor obiecte ce ţin de tradiţia noastră şi care zac în cufere, prăfuite.“

De anul trecut, când a creat Made with love, până acum, Alina Mitrică a vândut câteva zeci de covoare, cele mai multe plecând în afara ţării. Printre cumpărători se numără atât români stabiliţi în străinătate, cât şi străini cu afinitate pentru astfel de produse artizanale. Cele mai multe covoare vândute de ea se află acum în case din Franţa, însă a livrat şi în Australia, Statele Unite ale Americii sau Canada.

„Covoarele foarte vechi sunt rare şi costă mult, pentru că sunt şi greu de găsit. Acestea ajung să coste în jur de 1.000 de euro. Preţurile depind mult şi de mărime şi de cât de mult sunt lucrate. Cele mai mici şi lucrate mai recent au un preţ mai mic. Un covor poate dura până la două-trei luni să fie lucrat“, mai spune Alina Mitrică.

Pentru a duce tradiţia mai departe, ea vrea să pună bazele unui atelier, în localitatea din care provin bunicii ei, Amărăştii de Jos, judeţul Dolj.

„Aş vrea să fac asta cu fonduri europene, pentru că nu avem putere atât de mare pentru a investi în spaţii de producţie şi salarii. Sper ca peste un an să avem bazele atelierului.“

În prezent, covoarele adunate de Alina Mitrică se vând pe câteva site-uri din străinătate şi în curând se vor putea comanda şi pe site-ul propriu Made with love Romania. Ele se găsesc de asemenea într-un magazin cu obiecte româneşti situat aproape de hotelul Hilton din Bucureşti şi urmează să ajungă şi la Paris, într-un showroom din zona Lafayette.

Alina Mitrică are studii de comerţ internaţional, management şi marketing, experienţa ei profesională fiind în aceleaşi domenii. Pe lângă Made with love Romania, ea coordonează departamentele de e-commerce şi B2B în cadrul unei companii din zona de fashion şi home&deco.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

►Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

►În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania