Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Gabriel Gachi personalizează echipamente de lucru pentru companii sub brandul Broderie Craiova, pe care l-a dus la 15.000 de euro în 2020

06.04.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Totul a început în urmă cu aproape patru ani, în 2018, când încă eram angajat, dar am dorit să am un venit în plus pe lângă salariul de la vremea respectivă“.

Antreprenorul Gabriel Gachi, un tânăr grafician, pasionat de desenul digital, a decis în 2018 să pornească propriul business în domeniul personalizării articolelor textile. După o investiţie iniţială de 5.000 de euro, brandul Broderie Craiova a început să prindă contur, iar fondatorul companiei ţinteşte un portofoliu cât mai mare de clienţi.

„Totul a început în urmă cu aproape patru ani, respectiv în 2018, când încă eram angajat, dar am dorit să am un venit în plus pe lângă salariul de la vremea respectivă. Timp de doi ani am mers în paralel. A fost o perioadă grea, obositoare, în care nu ştiam de nimic altceva decât serviciu şi serviciu. Dar faptul că făceam ceea ce îmi place m-a determinat să continui să învăţ, să testez, să mă dezvolt“, a povestit Gabriel Gachi.

La începutul lui 2020 antreprenorul s-a desprins de statutul de angajat şi s-a dedicat în totalitate afacerii, lucrând alături de soţia sa în atelier pentru comenzi.

 

Deşi nu avea experienţă în antreprenoriat şi nu ştia nimic despre piaţa pe care dorea să intre, Gabriel Gachi a mizat pe businessul său şi a investit iniţial 5.000 de euro din fonduri proprii pentru a cumpăra două maşini de brodat şi materiale pentru cusut.

„Pe măsură ce afacerea a început să se dezvolte şi volumul de comenzi a crescut am apelat la Banca Transilvania pentru ajutor financiar. Astfel ne-am achiziţionat maşinile de brodat semi-industriale de ultimă generaţie cu care astăzi ne desfăşurăm activitatea şi de care suntem foarte mulţumiţi“, a mai spus Gabriel Gachi.

El precizează că fiecare comandă este unică şi reprezintă o provocare, mai ales pentru că fiecare client are propriile cerinţe şi solicitări.

„Motto-ul nostru este: Tu caută-ne, noi brodăm!. Spun noi, deoarece suntem o echipă, o am alături pe soţie – angajatul meu preferat – fără de care rotiţele afacerii nu s-ar învârti. Fiecare are sarcini bine trasate: eu mă ocup de preluarea comenzilor şi partea grafică, iar soţia se ocupă de brodarea şi finisarea produselor. Şi acasă, şi la serviciu suntem mereu împreună“, a mai spus Gabriel Gachi.

Clienţii Broderiei Craiova sunt mai ales agenţiile de publicitate şi companiile care vor să personalizeze echipamentele de lucru pentru angajaţii lor. Mare parte din comenzile Broderiei Craiova vin de la Armata Română, care a ales brandul românesc pentru a broda însemnele echipamentelor.

„Broderie Craiova oferă servicii de personalizare prin broderie pentru mai toate domeniile: horeca, medical, magazine promoţionale, instituţii sau ONG-uri. La începutul anului 2019 am câştigat un client important - Armata Română, şi pot spune că la momentul actual peste 80% din activitatea noastră se îndreaptă către ei. Clienţii ne pot găsi pe site-ul broderie-craiova.ro sau pe pagina noastră de facebook Broderie Craiova“, a mai precizat Gabriel Gachi.

El a spus că în timpul pandemiei, în 2020, businessul a continuat să funcţioneze, în principal pentru că a mizat încă de la început pe zona online,de la comenzi la expedierea produselor. În 2020, businessul a ajuns la afaceri de 15.000 euro în total.

„Îmi place să cred că evoluăm încet şi sigur. Suntem în continuă dezvoltare şi încercăm mereu să aducem îmbunătăţiri serviciilor şi produselor noastre astfel încât să acoperim o gamă cât mai mare de clienţi pe plan local, dar şi naţional“, a mai precizat antreprenorul.

El spune că lumea businessului nu este uşoară, iar un antreprenor trebuie să fie multifuncţional şi capabil să pună în mişcare toate rotiţele afacerii şi să acopere toate segmentele, de la marketing la contabilitate.

„Am ales Broderie Craiova şi o sa merg pe drumul ăsta până la capăt. Nu port doar responsabilitatea businessului, ci şi a angajatului şi a familiei“, a concluzionat Gabriel Gachi.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania