Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Maria Tureanu a creat brandul Marie Nouvelle, sub care produce eşarfe, genţi, portofele sau cămăşi pe care sunt imprimate picturile sale şi care au ajuns la zeci de mii de cliente

12.06.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Eşarfa de mătase este cel mai bine vândut produs din portofoliu, întrucât reprezintă mai mult de jumătate din vânzările totale ♦ Preţul unei eşarfe din mătase porneşte de la 360 de lei ♦ Cei mai mulţi clienţi vin din Bucureşti, Cluj şi Timişoara.

Maria Tureanu, fost jurist, s-a regăsit pe sine în pictură şi a ajuns să facă un business din arta aplicată. Ea a creat, în urmă cu zece ani, brandul Marie Nouvelle, sub care produce eşarfe, genţi, portofele, cămăşi, dar şi alte piese vestimentare sau accesorii, pe care sunt imprimate propriile sale picturi.

În cei zece ani de activitate, creaţiile ei au ajuns să fie purtate de zeci de mii de cliente din România.

„La un moment dat, am simţit că îmi lipseşte ceva şi, căutând răspunsuri despre cine sunt eu de fapt, am ajuns să înţeleg că eu trebuie să am sens. Sensul acesta, pentru mine, era culoarea. Am hotărât să descopăr pictura. (...) Însă, m-am gândit că poate nu este suficient să trăiesc din artă şi, pe de altă parte, mă gândeam că arta ar trebui să fie accesibilă şi celorlalţi. Am decis să fac artă aplicată, adică să transpun picturile mele pe ţesături, făcând astfel posibilă legătura între creaţia mea şi ceilalţi care îşi doresc să poarte o bucăţică de artă“, a povestit Maria Tureanu.

Ea a plecat la drum în 2013 cu o investiţie de doar 1.500 de euro şi a crescut treptat. Niciodată nu a adus bani de acasă, întrucât este de părere că un business sustenabil este acela în care creşti organic, nu unul în care pompezi constant bani din altă parte.

Primele produse sub brandul Marie Nouvelle au fost eşarfele de mătase, material pe care

l-a ales pentru că îl considera cel mai fin şi cel mai potrivit pentru a imprima picturile sale. Astăzi, eşarfa de mătase a devenit cel mai vândut produs, însă portofoliul Marie Nouvelle s-a diversificat şi cu rochii, cămăşi, genţi, portofele sau tablouri.

„Eşarfele rămân în top pentru că se vând constant. Toate celelalte sunt sezoniere. Anul trecut, eşarfele au însemnat 60% din totalul vânzărilor“.

Preţul unei eşarfe din mătase care are imprimată una dintre picturile acesteia porneşte de la 360 de lei.

Numele brandului pe care ea l-a ales vine din franceză şi are o semnificaţie aparte. Acesta se referă, explică Maria Tureanu, la persoana nouă care a devenit odată cu descoperirea artei şi cu pornirea acestei afaceri. „Avem multe roluri în viaţă, dar când înţelegi că eşti creativ, trebuie să începi să devii şi practic în creativitatea ta pentru a-i ajuta pe ceilalţi. Aşa s-a născut Marie Nouvelle – o Maria nouă, care a renăscut şi care s-a străduit să treacă peste toate obstacolele şi să ajungă aici.“

Produsele Marie Nouvelle se vând online, dar şi direct din showroom-ul din nordul Bucureştiului.  În showroom vin în general oamenii care deja cunosc brandul şi care doresc să vadă produsele înainte de a le achiziţiona. Clienţii care cumpără din magazinul online sunt din toată ţara, însă cei mai mulţi vin din Bucureşti, Cluj şi Timişoara.

„Piaţa noastră este foarte deschisă. Suntem într-o societate deschisă, în care chiar dacă zona culturală s-a dezvoltat în ultimii 20-30 de ani, touşi, clientele mele sunt cele care deja au călătorit, care apreciază arta şi care, în definitiv, îşi doresc să poarte ceva foarte nişat“, a mai spus Maria Tureanu.

Pe partea de producţie, antreprenoarea lucrează cu fabrici din străinătate, dar şi din România. În prezent, colaborează cu o fabrică din Iaşi pentru producţia de genţi şi portofele.

În 2021, ultimul an pentru care există date publice disponibile, cifra de afaceri a Marie Nouvelle a ajuns la 370.000 de lei. Anul trecut, rezultatele au fost similare.

Maria Tureanu spune că Marie Nouvelle îi aduce satisfacţii atât pe plan financiar, cât şi emoţional, brandul fiind pentru ea un stil de viaţă. Deocamdată, afirmă aceasta, nu a decis dacă vrea să îl ducă la un alt nivel, astfel încât să aibă distribuţie în toate ţările din Europa sau dacă îşi doreşte să îl menţină la nivelul la care este astăzi.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania