Cu DOT, Marian Porumb a făcut anul trecut afaceri de 1,2 milioane de lei (peste 250.000 de euro), iar ţinta este să depăşească această bornă în 2020.
Marian Porumb, un antreprenor cu aproape două decenii de experienţă în HoReCa şi cu aptitudini în profesia de barman, a investit 156.000 de euro într-un local în Cluj-Napoca, sub numele DOT – District of Toast. Ideea i-a venit în 2017 şi a fost implementată în urmă cu un an şi jumătate.
„Încă din adolescenţă am început să lucrez în HoReCa, am urcat de la spălător de vase, până la general manager la un local în Cluj. Apoi m-am gândit la un local al meu, care să fie cartea mea de vizită“, a povestit Marian Porumb la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
Cu o echipă de 13 colegi, la care se adaugă cei din zona de contabilitate şi administrare a afacerii, Marian Porumb a reuşit să se evidenţieze pe piaţa restaurantelor din Cluj-Napoca prin cocktailurile devenite bestseller, dar şi prin borcanele umplute cu diferite preparate - hummus, guacamole, cremă de brânză cu peşte afumat şi altele – concepute ca o metodă de adaptare la realitatea adusă de coronavirus.
„Dacă nu veneam cu ideea asta la început de pandemie, probabil că acum nu mai existam. A trebuit să fim creativi. Încă nu am ajuns în punctul în care să fim relaxaţi. Încă este o perioadă grea.“
În ceea ce priveşte cocktailurile, acolo antreprenorul are cea mai mare „expertiză“, fiind câştigător al titlului de barman al anului în România. Cel mai vândut cocktail la DOT este unul cu ţuică, bere de ghimbir, soc şi câteva condimente.
„Când l-am făcut prima dată, acum două veri, a fost un hit, toată lumea venea la DOT pentru el. Acum l-am făcut şi la varianta de un litru. Un cocktail la un litru costă 59 de lei, iar la pahar, între 12 şi 18 lei.“
Cei mai mulţi angajaţi de la DOT au experienţă ca barman-mixologist, barista, customer experience manager şi floor-manager, dar printre ei se regăsesc şi ingineri.
Cu DOT, Marian Porumb a făcut anul trecut afaceri de 1,2 mil. lei (peste 250.000 de euro), iar ţinta este să depăşească această bornă în 2020. Ţinând însă cont de situaţia dificilă prin care trec restaurantele anul acesta, scopul este destul de greu de atins.
„Planul nostru în 2020 era să deschidem încă un local în Cluj-Napoca şi unul în Bucureşti. Până la urmă, nu am mai deschis, dar am făcut un pop-up store în Piaţa Mihai Viteazu din Cluj-Napoca, unde vindem produsele noastre emblematice. Tatonăm în continuare ideea de a deschide un nou DOT.“
În plus, unul din planurile lui Marian Porumb este să facă o fabrică în care să îmbutelieze preparatele pe care le vinde şi astăzi la borcan – hummus, cremă de brânză, cremă de ardei copt, pulled pork şi altele. Un borcan de 500 de grame cu astfel de preparate variază, ca preţ, între 16 şi 50 de lei, iar o sticlă de un litru de limonadă costă 16 lei.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Un borcan de 500 de grame cu astfel de preparate variază, ca preţ, între 16 şi 50 de lei, iar o sticlă de un litru de limonadă costă 16 lei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE