Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sorin Chiuzbăian şi-a transformat pasiunea pentru sculptat într-un business numit Handcrafted by Chiuzbi şi aşteaptă venituri de 30.000 de euro

11.08.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a pornit în 2019 cu o investiţie minimă pentru achiziţionarea unor scule însă anul trecut antreprenorul a investit 25.000 de euro în utilaje şi echipamente.

Pasiunea pentru lemn şi sculptură l-a determinat pe Sorin Chiuzbăian să devină antreprenor şi a deschis businessul Hancrafted by Chiuzbi din Timişoara. Deschisă în 2019, afacerea a ajuns la venituri de aproape 30.000 d euro anul trecut. După terminarea facultăţii de arte, acolo unde a urmat cursuri de sculptură,  Sorin Chiuzbăian a început să realizeze diverse obiecte din lemn de uz casnic, în special tocătoare şi boluri. Timp de trei ani, sculptura a fost doar la nivel de pasiune, însă începând cu 2019 Sorin Chiuzbăian a pornit brandul Handcrafted by Chiuzbi.

„Am primit o primă comandă înainte ca eu să am un atelier fizic, am onorat comanda respectivă şi mi-am dat seama că îmi doresc să fac ceva în această direcţie. Primul lucru a fost să găsesc un spaţiu în care să lucrez, norocul meu a fost că am găsit un spaţiu aproape de unde locuim şi am achiziţionat două scule şi apoi am început să cumpăr diverse utilaje şi ustensile”, povesteşte Sorin Chiuzbăian.

Odată cu deschiderea afacerii, Sorin Chiuzbăian a început să îşi facă un plan concret privind obiectivele sale în business. Primii paşi pe care i-a făcut în dezvoltarea micului business au fost achiziţionarea de utilaje şi echipamente pentru realizarea obiectelor.  „Din 2020, am început să investesc în scule profesionale, pentru că au crescut comenzile şi mi-am dat seama că dacă vreau să onorez la timp, deşi la început mi-am pus politica că nu o să mă grăbesc când vine vorba de o comandă, trebuie să mă aliniez puţin cu ce îşi doresc clienţii, care vor să primească produsul cât mai repede şi să fie de cea mai înaltă calitate”, spune el.

Anii pandemiei au fost foarte buni pentru micul business din Timişoara, când cererea pentru obiectele de uz casnic a crescut foarte mult. Antreprenorul nu realizează doar mici obiecte de uz casnic, ci a avut şi proiecte mai complexe, precum mese, bibilioteci, scări. Multe dintre comenzi sunt pentru proiecte personalizate.

Un moment important în business a fost chiar anul trecut, când antreprenorul a investit 25.000 euro, cea mai mare sumă investită de la deschiderea businessului, pentru achiziţionarea unor echipamente mai performante care să îi permită realizarea unor proiecte mai complexe.

„Anul trecut a fost unul bun pentru că am început să fiu mai vizibil şi oamenii au văzut ce obiecte pot eu să realizez. A fost la fel de bun ca 2021, dar nu au fost la fel de multe comenzi, însă gradul de complexitate al proiectelor şi valoarea lor a fost mai mare. Aceasta este ideea businessului meu, să ajungă să fac lucrări la care nu se încumetă orice tâmplat”, explică antreprenorul.

Contextul economic dificil s-a resimţit şi în micul business, care de câteva luni se confruntă cu o scădere a cererii. „Sunt cereri de oferte, dar nu se concretizează”, precizează el.

Cu toate acestea, Sorin Chiuzbăian estimează venituri de 30.000 euro anul acesta. El îşi doreşte ca pe viitor să se ocupe doar de proiecte complexe, ca produsele sale să fie chiar obiecte de artă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania