Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Marius Georgescu a pornit un business cu 5.000 de euro prin care crea site-uri, pe care l-a dezvoltat într-o agenţie de digital marketing cu venituri de 600.000 lei

15.02.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

„Profilul meu nu este de programator, am făcut liceul de filologie şi, deşi nu am avut oportunitatea să fac cursuri de programare, m-am educat singur.“

Marius Georgescu a creat un business care îi poartă numele prin care oferă clienţilor servicii de digital marketing. Antreprenorul a pornit businessul cu 5.000 euro şi, iniţial, crea doar site-uri. Cererile pentru crearea site-urilor a crescut, iar clienţii au solicitat şi alte tipuri de servicii conexe, ceea ce l-a determinat pe antreprenor să îşi dezvolte portofoliul de servicii şi să construiască o agenţie de digital marketing. Pasiunea pentru crearea de site-uri a pornit încă de când Marius Georgescu era în liceu.

„Profilul meu nu este de programator, am făcut liceul de filologie şi, deşi nu am avut oportunitatea să fac cursuri de programare, m-am educat singur, m-a atras zona aceasta. Încă de la 14 ani le făceam celor din liceu site-uri“, povesteşte el. Primul site realizat pentru un client a fost al unei clinici stomatologice, client pe care îl are şi astăzi în portofoliu. De la crearea de site-uri şi până la o agenţie de digital marketing, au mai fost câţiva paşi. Cererea a crescut, iar clienţii cereau şi alte servicii conexe.

„Cererile au crescut pe partea de site-uri de prezentare şi magazine online, dar şi pe zona de campanii de promovare, eu nu aveam cum să acopăr toate ariile şi a trebuit să îmi formez o echipă. Clienţii mi-au cerut diverse servicii“, spune el. Agenţia de digital marketing care îi poartă numele are o gamă largă de servicii, de la crearea site-urilor, branding, design grafic şi până la promovări online şi offline. Preţurile pentru serviciile de digital marketing pornesc de la 1.000 euro şi pot ajunge până la 50.000 euro, în funcţie de nevoile clientului şi facilităţile pe care le poate include site-ul. Marius Georgescu spune că nu se concentrează pe un anumit sector atunci când alege să colaboreze cu un client şi are un portofoliu format din businessuri mici şi mari, multe dintre ele din zona serviciilor.

Agenţia de digital marketing a ajuns la circa 200 de clienţi, cărora le oferă diferite tipuri de servicii. „Primesc din ce în ce mai multe cereri de la românii din străinătate, care au business acolo, şi mă contactează să colaborăm. În total, avem peste 200 de clienţi, cărora le oferim diferite servicii“, spune el. Antreprenorul spune că cererea pentru astfel de servicii nu a scăzut, în pofida dificultăţilor economice. Anul trecut, agenţia a încheiat cu venituri de 600.000 lei, iar antreprenorul estimează o creştere în acest an.

"Chiar dacă anul trecut a fost mai dificil din punct de vedere economic, nu au scăzut cererile, sunt mai multe solicitări ca niciodată", adaugă el.

Pandemia a fost o perioadă benefică pentru businessul de digital marketing. Multe companii s-au concentrat pe online sau au investit în a fi prezenţi şi în mediul digital.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania