Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei antreprenori au investit 150.000 euro în AllFarm, o platformă ce leagă producătorii mici şi medii de clienţii finali

01.09.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Allfarm este un marketplace al producătorilor locali care poate prelua marfă de la mici producători din Apuseni, dar şi din Bucovina şi o poate livra clienţilor din Bucureşti. „Modelul de business este creat să ne permită extinderea pe piaţa europeană. Ne gândim să ne extindem în Ungaria“.

Răzvan Stoica, business development cu experienţă de două decenii în zona de tehnologie, împreună cu doi prieteni, Andrei Ştefan şi Liviu Dumitru, unul cu experienţă în dezvoltarea software, iar celălalt în domeniul  marketingului digital, au pariat 150.000 de euro pe o soluţie ce leagă producătorii mici şi medii de clienţii finali.

Astfel, ei au creat o platformă unde au adunat până în prezent 40 de mici producători, din industria alimentară în principal, cărora le ridică produsele direct de la poartă şi le transportă la uşa consumatorului.

„După ce am interacţionat cu producători mici şi medii de lactate şi produse procesate din carne, a ieşit în evidenţă faptul că este nevoie de un agregator, de un conector digital, ca ei să vândă la clienţii la care nu au acces, dar şi să aibă componenta logistică. Noi oferim servicii logistice end to end, inclusiv depozitare. Ne ocupăm de toate etapele din proces“, povesteşte Răzvan Stoica, unul dintre fondatorii AllFarm.

AllFarm a apărut în urma unei analize în care cei trei asociaţi au descoperit că există dezechilibre majore pe lanţul de aprovizionare între producătorii mici şi mijlocii şi clienţii finali. Una dintre principalele probleme era faptul că nu au acces la consumator decât într-o zonă limitată geografic, în jurul locului în care îşi desfăşoară activitatea.

În acelaşi timp, consumatorii nu au în­cre­de­re că produsele sunt autentice şi, tot­odată, pentru produsele perisabile nu există trans­port controlat, cu frig. „Marile companii de servicii logistice cu frig transportă doar can­tităţi însemnate, minimum un palet.“

„După această analiză ne-am uitat în piaţă, iar la finalul anului trecut, în decembrie 2019, am lansat o versiune beta a platformei allfarm.ro şi în prima lună am avut vânzări de 10.000 de euro, cu 10-15 pro­du­că­tori. Reuşim să listăm 5-10 pro­­du­cători noi în fiecare lună, avem deja 40 lis­­taţi şi suntem în discuţii cu încă 40-50. Lactatele, mezelurile, conservele, produsele de băcănie sau de patiserie le aducem din toate colţurile ţării, din Bucovina, Sibiu, Munţii Apuseni“. Răzvan Stoica adaugă că „investiţia de până acum a depăşit 150.000 de euro“.

În prezent, pe partea logictică, flota partenerului cu care cola­bo­rează AllFarm este formată din 30 de maşini şi ridică produse dintr-o localitate mai mare de 10.000-15.000 de lo­cu­i­tori. „Comanda este livrată în ziua următoare, dar acum vrem să li­vrăm în 30 de minute în Bucureşti, de unde avem 90% din comenzi.“

Pe lângă vânzarea online, compania fur­nizează produsele din portofoliu şi către bru­­tării, dar şi către comunităţi de români din stră­inătate. Momentan, exportă doar în Sp­a­nia, dar din toamnă îşi propun să exporte şi în Germania şi Anglia.

„Trebuie să ne reinventăm şi să ne echilibrăm.“

„În starea de urgenţă online-ul a avut un ritm de creştere accelerat, în primele patru luni am avut vânzări de 60.000 de euro pe lună, apoi vânzările au scăzut, iulie şi august sunt luni cunoscute istoric pentru scăderi şi am început să diversificăm“, explică Răzvan Stoica.

În prezent, compania are 12 oameni în echipă, angajaţi sau colaboratori, iar preponderent businessul vine din offline, dar îşi doresc să crească şi zona online. De altfel, fondatorii AllFarm se gândesc să livreze şi în alte oraşe mari, precum Timişoara, Cluj, Iaşi. „Consumatorul final vrea produse naturale.“

„Modelul de business este creat să ne permită extinderea pe piaţa europeană. Ne gândim să ne extindem în Ungaria, să avem producători de acolo. Ca cifră de afaceri ne aşteptăm la cel puţin jumătate de milion de euro în 2020. Exportul are un impact major în cifre. (...) Încercăm să fim agili şi să ne adaptăm repede“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania