Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei tineri ingineri au adus cheesecake-ul american la Târgu-Mureş şi îşi propun să deschidă câte o cofetărie The Cheesecake House în toate oraşele mari din ţară

11.11.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Primele trei oraşe în care vrem să mergem sunt Cluj, Braşov şi Bucureşti. Ne gândim să francizăm businessul în următorii doi ani.“

„Muncă, muncă şi iar muncă. Pasiunea nu este suficientă să pui bazele unui business“, spune Vlad Niculici, unul dintre fondatorii businessului The Cheesecake House, o cofetărie din Târgu-Mureş care relizează în prezent 35 de sortimente de cheesecake.

Împreună cu sora sa Sabina Niculici şi prietena lor Anca Hintea, tinerii şi-au propus să redea consumatorului cheesecake-ul original, aşa cum l-au gustat ei în America, unde au fost plecaţi prin programul Work and Travel şi au descoperit The Cheesecake Factory.

„Businessul a pornit dintr-o joacă. În 2017, una dintre asociate se întorcea din America şi voia să pună bazele acestui business împreună cu sora mea. Eu eram proaspăt întors din Qatar, nu aveam încă un job, şi pentru că eu am mai cochetat cu fondurile europene în urmă cu câţiva ani, am propus să accesăm finanţare prin Start-Up Nation. Însă, în 2017 nu am câştigat, dar pentru că exista cerere pe piaţă, căci mai multe persoane au gustat de la noi şi voiau să cumpere, am deschis un mic laborator în iulie 2018 cu 15.000 de euro din fonduri proprii“, povesteşte Vlad Niculici, fondator al The Cheesecake House.

El îşi aminteşte că primul produs realizat a fost New York Cheesecake, iar în prezent au în portofoliu 35 de sortimente de cheesecake, produse prin rotaţie. În toamna lui 2019, au mărit spaţiul de producţie şi au deschis şi o cofetărie, în care au permanent 9 sortimente de cheesecake. „Cheesecake-ul cu caramel sărat este cel mai vândut.“

Cei trei sunt la bază ingineri, doi topografi şi un geolog, şi iniţial au început să experimenteze cheesecake-ul în bucătăria proprie, timp de două luni, unde au testat şi ales ingredientele, pe care le cumpără acum doar de la furnizori locali.

„Cheesecake-ul îl găseşti în România peste tot, în fiecare restaurant, la fiecare colţ de stradă, dar părerea mea este că cheesecake-ul adevărat are puţine ingrediente, dar foarte bine cu­nos­cute. Oamenii au început să-l reinterpreteze şi nu mai adu­­cea a cheesecake. Noi ne-am propus să redăm consu­ma­to­rului cheesecake-ul original şi să-l facem cunoscut aşa“, spune Vlad Niculici.

La început, ei s-au promovat prin cele trei restaurantele cu care colaborau. Acum au parteneriate cu 12 resturante, care au menţionat în meniul lor că produsele sunt făcute de The Cheesecake House. „Avem încă restaurante către care livrăm, pentru că şi ele se ocupă de livrări.“

„Au fost nopţi în care ne-am trezit la 04:00-05:00 ca să pregătim produsele, mai ales când am avut evenimente foarte mari. Ca antreprenor trebuie să fii pregătit să lucrezi multe ore, pentru că nu e un program fix, am lucrat şi de sâmbăta până duminica fără oprire, pentru că exista cerere. Dar ai şi flexibilitate. Am lucrat în corporaţie şi acum aş refuza să mă întorc“, spune Vlad Niculici.

În timpul stări de urgenţă, compania a închis zece zile cofetăria, până s-a pus la punct cu toate măsurile şi normele de protecţie, iar după aceea au lucrat doar asociaţii. În acea perioadă, ei au dezvoltat un cheseecake cu castane, care a fost foarte bine vândut. „În fiecare lună lansăm un sortiment nou, pentru Crăciun lansăm o gamă nouă.“

Momentan, The Cheesecake House, o echipă formată din 13 persoane, se găseşte doar în Târgu Mureş, dar fondatorii susţin că au primit mai multe cereri de francizare din ţară şi vor să se extindă, însă îşi doresc o dezvoltare în mod natural. Într-o zi bună, compania are la final 130 de bonuri de la persoane fizice, care cumpără două, trei feli de cheesecake sau un tort ori două, dacă au un eveniment în familie. O felie de cheesecake costă între 13-15 lei. În Târgu Mureş, compania face şi livrări, iar la evenimente mai mari livrează şi în afara oraşului.

„Lucrăm la extinedere şi sperăm să ajungem în toată ţara. (...) Primele trei oraşe în care vrem să mergem sunt Cluj, Braşov şi Bucureşti. Ne gândim să francizăm businessul în următorii doi ani. De asemenea, vrem să ne mutăm spaţiul de producţie, să facem o mică fabrică. (...) Visul nostru este să ne extindem şi-n afara ţării“, mai spune Vlad Niculici.

În 2019, compania a avut o cifră de afaceri de 650.000 de lei, iar pentru anul acesta fondatorii The Cheesecake House estimează o creştere faţă de anul anterior, pentru că lunile de vară au fost foarte bune şi pentru că în 2020 au avut şi cofetăria.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania