Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ştefan Căpătaru s-a întors din Marea Britanie şi a creat HomeFriends.app, un marketplace pe care şi-au listat serviciile 450 de meşteri din Bucureşti şi Ilfov, iar în trei ani vrea să aducă în platformă prestatori de servicii pentru locuinţe din toate oraşele mari din România

02.08.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Pe platformă sunt listaţi prestatori de servicii împărţiţi în 14 categorii, printre care se numără electricieni, zugravi, grădinari, menajere şi instalatori Aplicaţia poate fi folosită gratuit de meşteri în limita a două solicitări pe lună, iar dacă se depăşeşte acest prag, se percepe un preţ pentru un abonament lunar cuprins între 150 de lei şi 300 de lei.

Ştefan Căpătaru, un antreprenor care a locuit aproape două decenii în străinătate, s-a întors în România şi a pus bazele platformei HomeFriends.app, un marketplace dedicat meşterilor, pe care a strâns până acum 450 de oameni care îşi listează serviciile – electricieni, zugravi, instalatori sau menajere. Platforma creată de el facilitează conexiunea între meşteri şi clientul final şi acoperă deocamdată doar Bucureştiul şi judeţul Ilfov, însă în următorii trei ani antreprenorul vrea să aducă pe HomeFriends.app prestatori de servicii din toate oraşele mari ale ţării.

„Am fost plecat din România vreo 17-18 ani. Atunci am văzut că există nevoia de a găsi un electrician bun, un instalator bun şi, fiind în locuri în care nu cunoşteam pe nimeni, nu ştiam pe cine să întreb. (...) Ideea a apăut acum şase ani, dar am dat drumul aplicaţiei pe finalul anului trecut. Atunci când mi-a venit prima dată ideea eram în Marea Britanie, nu cunoşteam mai pe nimeni, eram implicat în alt business, iar aplicaţia era doar un plan de viitor. Însă, în cele din urmă, HomeFriends.app a fost motivul pentru care m-am întors în România”, a povestit Ştefan Căpătaru.

În aplicaţie sunt astăzi 14 categorii de prestatori de servicii pentru locuinţe, însă, spune acesta, electricienii şi instalatorii sunt cei mai căutaţi. Antreprenorul a început cu 40 de meşteri, oameni pe care i-a contactat direct şi le-a propus să îşi listeze serviciile în platformă.

Ulterior, a procedat la fel şi cu ceilalţi care li s-au alăturat. El spune că a căutat, iniţial, oameni despre care vorbea lumea şi care aveau feedback-uri bune.

Aplicaţia poate fi folosită gratuit de meşteri în limita a două solicitări pe lună, explică acesta, iar dacă se depăşeşte acest prag, se percepe un preţ pentru un abonament lunar, cuprins între 150 de lei şi 300 de lei.

„Atunci când îşi fac cont, prestatorii adaugă poze, distanţa pe care sunt dispuşi să o parcurgă până la client, după care noi validăm contul. Meşterii primesc toate solicitările şi pot alege pe care vor să le onoreze”, a detaliat Ştefan Căpătaru.

Aplicaţia, mai adaugă acesta, este foarte intuitivă şi poate fi folosită cu uşurinţă şi de oamenii care au mai puţină experienţă în zona digitală.

Pentru a porni HomeFriends.app, el a investit circa 30.000 de euro, bani care au venit doar din economiile proprii.

După ce a pus bazele proiectului, Ştefan Căpătaru a găsit sprijinul necesar în Stup, hub-ul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru a ajuta antreprenorii aflaţi la început de drum. Unul dintre cele mai importante lucruri învăţate în Stup, spune el, a fost gestionarea cheltuielilor într-un business.

„Iniţial, am venit în Stup pentru networking, pentru a sta pe lângă persoane cu aceleaşi interese. Însă, sunt multe puncte de vedere despre business pe care nu le ştim. Atunci când vii în Stup, eşti mult mai deschis şi ştii că primeşti informaţii din surse de încredere. Am învăţat cum să îmi gestionez cheltuielile.”

HomeFriends.app a pornit cu doar 20-30 de solicitări lunar. În noiembrie anul trecut, spune antreprenorul, aplicaţia a vut un boost, astfel că a ajuns la 150 de solicitări, iar acum menţine o creştere între 10% şi 17% în fiecare lună, în funcţie de categorie. Luna trecută, spre exemplu, 80% dintre solicitări au fost pentru menajere.

Până la finalul acestui an, Ştefan Căpătaru îşi propune ca HomeFriends.app să ajungă  în telefoanele fiecărei persoane care se mută într-o casă nouă.

„În trei ani, vrem să ajungem în toate oraşele mari din România şi să avem minim 1.500 de solicitări pe lună”, a mai adăugat acesta.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania