Auto

Constructorul „autostrăzii surpate” Sibiu-Orăştie este obligat să restitue CNAIR peste 83 de mil. de lei

Constructorul „autostrăzii surpate” Sibiu-Orăştie...

Autor: Bianca Ciocotisan

18.10.2018, 18:31 3520

Curtea de Apel Bucureşti a admis marţi, 16 octombrie, acţiunea în anulare formulată de juriştii CNAIR, obligând constructorul Salini Impregilo să restituie 83,1 milioane de lei pentru problemele apărute la lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, anunţă joi Compania de Drumuri.

„Precizăm că în data de 23 martie 2017 Curtea Internaţională de Arbitraj Camera Internaţională de Comert - ICC Paris a pronunţat o sentinţă parţială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83,1 milioane de lei antreprenorului Salini Impregilo, cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu (km 43+855 şi km 65+965)”, precizează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Compania anunţă că în urma sentinţei, în data de 08 mai 2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înfiinţare a popririi bancare emisă în data de 05 mai 2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.

„Considerând că Arbitrul s-a pronunţat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicţie, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcţia Juridică, a depus în data de 10 mai 2017 la Judecatoria Sectorului 1 Bucureşti o contestaţie la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar”, menţionează sursa citată.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost inaugurat în 14 noiembrie 2014 de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus. Câteva săptămâni mai târziu, în lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie au fost depistate „fisuri superficiale”, care urmau să fie remediate pe banii constructorului. În anul următor, CNADNR a identificat mai multe probleme la lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăştie, anunţând că de „slaba calitate a lucrărilor” este vinovat constructorul italian Salini Impregilo şi că acesta trebuie să remedieze problemele. Astfel, la doar trei luni de la anunţ, în septembrie 2015, Lotul trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, a fost închis traficului, între Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, reprezentanţii CNADNR spunând că problemele au apăraut din cauza ”execuţiei necorespunzatoare a lucrărilor”.

În data de 16 octombrie, o porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 a fost demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimâdu-se atunci că lucrările vor fi gata în decembrie. La începutul lunii decembrie 2015, a fost anunţat că Lotul al treilea al autostrăzii Sibiu-Orăştie, închis între localităţile Sălişte şi Cunţa, din cauza unor crăpături în asfalt, va rămâne închis până în luna iunie 2016. În toamna anului trecut, pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăştie, sensul dinspre Sibiu au apărut iar fisuri, crăpături şi denivelări pe o lungime de 70 de metri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO