Uzina Dacia de la Mioveni pierde peste 14 mil. euro în fiecare an din cauza lipsei unei autostrăzi pe tronsonul Piteşti-Sibiu, iar ruta actuală (Piteşti -Râmnicu Vâlcea-Valea Oltului – Sibiu) atrage costuri mai mari de transport şi dublarea timpului până la ieşirea unui camion din ţară, pe la Nădlac.
„Zilnic, intră şi ies din Dacia 500 de camioane de mare tonaj, care, întâmplarea face, circulă pe ruta Vest, spre Vâlcea, Sibiu şi Oradea. Acolo avem noi grosul furnizorilor - în Transilvania şi în partea de vest a ţării. Costul pe o maşină în condiţiile actuale de transport, în absenţa unei autostrăzi, este de 68 de euro. Înmulţiţi 210.000 de maşini cât am exportat noi anul trecut pe graniţa de vest şi veţi ajunge la nişte valori înspăimântătoare“, a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, care mai deţine şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în cadrul emisiunii Gândul Live.