Bănci și Asigurări

Economia şi consumul, principala ramură economică, au încheiat 2022 la un plus de peste 4%, aşa cum arată toate estimările şi întrebarea este cum vor evolua în 2023, un an cel puţin la fel de complicat, potrivit prognozelor

Autor: Răzvan Botea

11.02.2023, 11:22 712

Consumul privat a încheiat 2022 la un plus de 4,4%, în ciuda inflaţiei de două cifre şi a scăderii puterii de cumpărare

Cifra de afaceri din retail, principalul indicator pentru consumul privat, a încheiat 2022 la un plus de 4,4%, creştere ajustată cu inflaţia, după un an cu inflaţie medie de aproape 14% şi cu scăderea puterii de cumpărare. Datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că indicatorul a încetinit pe final de an, dar a rămas la un plus de 3,6% faţă de decembrie 2021. Datele privind cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul sunt printre primele dintr-o serie care arată cum a încheiat economia României anul 2022.

Eugen Sinca, analist financiar la BCR, scrie însă că prognoza pentru 2023 este de înjumătăţire a avansului consumului privat. Consumul privat este principala ramură economică şi face peste 60% din PIB-ul României.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO