Cele două şosele, care ar urma să fie construite în concesiune, nu au dată de începere şi nici de finalizare.
Autostrada de centură sud a Capitalei (48 km) şi autostrada Craiova-Piteşti (121 km), două proiecte pe care statul a anunţat că vrea să le construiască în concesiune şi care ar urma să coste cumulat aproape 4 miliarde de euro, „se zbat“ de mai bine de doi ani într-un lung şir de negocieri între statul român şi potenţialii investitori privaţi, aşa-numitul „dialog competitiv“.
Astfel, deşi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a primit oferte de la constructori pentru aceste două autostrăzi de aproape doi ani şi jumătate, nici până acum nu a ajuns la o concluzie în urma negocierilor şi nu poate înainta informaţii privind data de începere sau de finalizare a proiectelor.
„Aceste informaţii pot fi furnizate după desemnarea ofertantului câştigător“, afirmă CNADNR, într-un răspuns transmis către ZF.
Soarta acestor două concesiuni este cu atât mai importantă cu cât până în prezent România nu a reuşit să demareze niciun proiect de concesiune de şosele, iar cel pe care a încercat să-l construiască de trei ori până acum, autostrada Comarnic-Braşov, a eşuat de fiecare dată, cel mai recent în vara acestui an.