Marius Pantiş, director general al Optimedia: Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană.
Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Optimedia din Oradea estimează că va ajunge anul acesta la un rulaj de 11,5-12 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anul anterior.
„Principalul motiv de creştere a cifrei de afaceri sunt exporturile, care vor genera 60% din vânzările de anul acesta“, spune Marius Pantiş, directorul general şi unul dintre acţionarii Optimedia. Principalele pieţe externe pe care compania trimite produse sunt Belgia, Italia, Franţa, Austria sau Canada, iar recent Optimedia a avut o primă livrare şi în Japonia.
„Lumea devine tot mai mică, iar transportul din ce în ce mai ieftin. Ca antreprenor, e important să gândeşti global. Noţiunea veche de economie naţională se schimbă. Economia naţională nu mai e independentă, ci interdependentă de economia europeană“, afirmă Pantiş. El mai spune că este „periculos“ să depinzi de o singură piaţă, în contextul în care cel puţin pe plan local anii de criză au adus un declin accentuat, de peste 40%, pentru sectorul construcţiilor.
„Cine depinde doar de piaţa românească, care e în scădere, are o mare problemă.“ Pentru a găsi noi clienţi în străinătate, compania Optimedia a participat în ultima perioadă la o serie de târguri de specialitate la Bruxelles, Milano, Tokio şi Singapore. Cel mai recent astfel de târg la care compania a fost prezentă a fost Equipbaie, care a avut loc săptămâna trecută la Paris.