♦ Investiţiile în proiecte de infrastructură cu impact real asupra mediului economic au dus la atragerea de noi unităţi de producţie în zone până acum ocolite din cauza costurilor logistice. După kilometrul 23 de pe A1, Popeşti-Leordeni se pregăteşte să devină un nou pol logistic regional.
Construcţia de proiecte noi de infrastructură cu impact puternic asupra transportului de mărfuri precum podul peste Dunăre de la Brăila, care deschide o nouă rută de transport sau pasajul cu drum expres de la Drajna, care elimină riscul ca un camion să piardă una-două ore blocat la trecerea căii ferate, dar şi A0 şi sensul giratoriu suspendat de la Popeşti-Leordeni, a atras noi proiecte de investiţii în zone până acum ocolite de investitori.
„Ministerul Transporturilor, în baza masterplanului, a semnat contracte de infrastructură de peste 10 mld. euro şi aceste proiecte duc la dezvoltarea investiţiilor la nivel naţional. Avem discuţii cu ministrul transporturilor, inclusiv în domeniul naval pentru realizarea platformei multimodale de la Galaţi pentru a putea furniza aceste produse – nu e suficient să producem, ci trebuie să asigurăm şi logistica necesară“, a explicat în cadrul conferinţei ZF Reindustrializarea României ministrul de atunci al economiei, Florin Spătaru, în guvernul Ciucă.