Nutriţia adecvată nu mai este astăzi o problemă a lipsei de informaţie – ci o problemă a abundenţei de informaţie şi, mai ales, o problemă de încredere. Căutăm experţi care să ne recomande hrana şi suplimentele adecvate – dar ezităm în faţa diversităţii de abordări contrarii şi a intereselor comerciale.
Industria de suplimente alimentare ridică ea însăşi semne de întrebare: dată fiind lipsa de reglementare şi scandalurile publice privind fraude în compoziţia anumitor mărci, cum să ne orientăm în alegerea unor produse eficace?
În acest context, nevoia unei suplimentări nutriţionale devine tot mai mult nevoia unei suplimentări a încrederii. Aceasta este problema la care Mihnea Spirescu, cofondator al Vitabox.me, încearcă să răspundă – aducând împreună experţi nutriţionişti, antrenori şi algoritmi de clasificare pentru personalizarea îngrijirii. Pentru a-şi testa ideea, pe 7-8 martie 2015 a participat, împreună cu colegii săi de echipă Silviu Popescu şi Dan Ciocîrlan, la Innovation Labs
Aplicaţia Vitabox.me va rula pe dispozitive mobile iOS, agregând informaţiile de la ceasuri inteligente, trackere de fitness şi alte wearables. Utilizatorii introduc în aplicaţie informaţii privind rutina activităţii lor sportive şi direcţia spre care se îndreaptă, iar acestea vor fi cuplate cu datele de monitorizare. Aplicaţia generează un profil personalizat şi oferă o clasificare în anumite categorii de nevoi. Profilul este realizat prin algoritmii Vitabox.me, dar categoriile vor fi ajustate prin colaborarea cu antrenori şi experţi nutriţionişti. Algoritmul ţine cont de obiectivele şi experienţa utilizatorilor – de exemplu, dacă doresc să slăbească sau să câştige masă musculară, dacă sunt începători sau avansaţi. Pasul final constă chiar în aducerea suplimentelor lângă pahar: pornind de la recomandările profesioniştilor, aplicaţia va permite comandarea mixului adecvat de suplimente, în cadrul unui program de nutriţie.
Vitabox.me răspunde unei probleme pe care Mihnea a constatat-o chiar prin propria experienţă. Şi-a propus un maraton şi, căutând pe internet informaţii, a observat cât de dificil este să navighezi labirintul de recomandări contradictorii. Mulţi dintre prietenii săi se confruntau, de altfel, cu aceeaşi dilemă. De aici a pornit ideea pentru Vitabox.me – o idee pe cale de a deveni un produs pe piaţă. Echipa a testat deja oportunităţile de desfacere în România: mulţi antrenori de fitness sunt interesaţi să poată răspunde solicitărilor clienţilor privind suplimentele apelând la o aplicaţie de încredere, punându-şi în valoare reputaţia şi relaţiile. Următoarele trei luni se anunţă intense: la finalul programului Innovation Labs 2015, în cadrul evenimentului DemoDay din 25 mai, Vitabox.me îşi va prezenta produsul în faţa posibililor investitori.