Business Hi-Tech

Crestere de 54% pe piata interna a PC-urilor pe trimestrul al treilea

11.12.2003, 00:00 14

Piata romaneasca a PC-urilor (desktop, laptop si servere), a inregistrat pe trimestrul al treilea al 2003, o crestere de 54,4% comparativ cu perioada similara a anului trecut, totalul unitatilor vandute fiind in jurul a 59.500, reiese dintr-un studiu realizat de IDC.
Comparativ cu intervalul similar al anului trecut, in Romania au fost vandute cu 54% mai multe desktop-uri, volumul total al vanzarilor fiind de 52.654 de unitati. O crestere remarcabila a cererii a fost inregistrata pentru laptop-uri, fiind vandute 5.701 de unitati, cu 73,5% mai multe decat in trimestrul trei din 2002. In schimb, piata serverelor a avut un ritm de crestere mult mai redusa, vanzarile cifrandu-se la 1.135 de unitati, cu 6,9% mai multe decat in trimestrul trei 2002. Din totalul unitatilor vandute in trimestrul trei al anului, desktop-urile au acoperit 88%, laptop-urile ocupau 9,6% din piata, iar ponderea serverelor era de 1,9%.
Din punct de vedere al incasarilor, piata de PC-uri din Romania a crescut in acest interval cu 34,1% fata de anul trecut, cea mai mare crestere, de 63,7%, apartinand laptop-urilor. Incasarile pe piata calculatoarele personale de birou (desktop) au urcat cu 40,7%, insa sectorul serverelor avut incasari cu 26% mai mici. La totalul incasarilor consemnate de firmele de profil in trimestrul trei al acestui an, desktop-urile au contribuit cu 74,2%, laptop-urile cu 17,6%, iar serverele cu 8,2%.
In acest moment, conform IDC, primul loc pe piata PC-urilor din Romania se afla Flamingo, cu o cota de piata de 21,8%, respectiv 12.967 de unitati vandute, companie care anul trecut pe trimestrul al treilea a vandut 3.332 de PC-uri, detinand o cota de piata de numai 8,6%. Dintre marii producatori mondiali de PC-uri prezenti pe piata romaneasca, Dell a inregistrat in perioada analizata cea mai mare crestere, de 163,2%, volumul vanzarilor sale fiind de 1.000 de unitati. Vanzarile HP au urcat cu 116,2%, la 7.452 de unitati, ceea ce i-a conferit controlul a 12,5% din piata si a doua pozitie in clasamentul trimestrului trei, iar IBM detine o cota de 5,6% din piata romaneasca de profil, vanzarile sale, de 3.343 de unitati, inregistrand o crestere de 41,7%. Fujitsu Siemens si-a mentinut cota de 4,9% insa a inregistrat o crestere a vanzarilor de 54,8%, cu un volum total de 2.905 bucati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO