Business Hi-Tech
Şeful grupului OTE: Vedem evoluţii uşor mai bune în România. „Costisitorul” acord cu Orange, înlocuit în zonele cu trafic intens cu propria reţea 4G
Michael Tsamaz, preşedinte şi CEO al grupului elen OTE: Investiţiile în extinderea reţelei noastre mobile 4G în zonele cu un trafic de date intens ne permit să înlocuim aranjamentele scumpe prin care Telekom România avea acces la reţeaua 4G a unui alt jucător şi vor susţine şi performanţele viitoare ale grupului
Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii de pe piaţa locală, va continua să investească în expansiunea reţelei mobile proprii 4G în zonele în care se înregistrează un trafic ridicat de date pentru a reduce astfel utilizarea infrastructurii companiei rivale Orange, a declarat Michael Tsamaz, preşedinte şi CEO al grupului elen OTE, acţionarul majoritar al foştilor operatori Cosmote şi Romtelecom, în cadrul unei întâlniri cu analişti şi investitori.
„Investiţiile în extinderea reţelei noastre mobile 4G în zonele cu un trafic de date intens ne permit să înlocuim aranjamentele scumpe prin care Telekom România avea acces la reţeaua 4G a unui alt jucător şi vor susţine şi performanţele viitoare ale grupului”, a declarat Tsamaz. „Prin investiţiile în propria reţea 4G Telekom România Mobile Communications corectează dezavantajul structural care o împiedică să concureze eficient pe segmentul de date mobile”, a completat şi Babis Mazarakis, directorul financiar al grupului OTE. Telekom România a semnat la finele anului 2015, în mandatul fostului CEO Nikolai Beckers, un acord cu Orange prin care obţinea acces la reţeaua 4G a „francezilor” şi prin care oferea la rândul său acces la reţeaua sa de fibră optică din mediul urban. Având acces la reţeaua 4G a Orange, Telekom a redus semnificativ ritmul investiţiilor în 4G, având la un moment dat o acoperire a reţelei la jumătate faţă de liderii Orange şi Vodafone. Schimbarea de direcţie a Telekom s-a produs odată cu numirea noului CEO Miroslav Majoros, care a menţionat că acordul cu Orange a fost semnat pe baza unei estimări greşite a traficului de date mobile.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF Retail Summit 2024: România are toate atuurile pentru a deveni un exportator de produse agroalimentare, pe modelul Poloniei, dar trebuie să accelereze investiţiile în procesare
-
Semnal dur de la Transelectrica: Să nu trecem de la protejarea consumatorilor la salvarea producătorilor de energie
-
Bursă. Alexandru Ilisie, OTP AM: BVB pare să se tranzacţioneze la un multiplu mai ridicat de evaluare decât bursele din regiune
-
ANA Hotels investeşte 11 mil. euro în redeschiderea restaurantului Panoramic din Braşov şi în înlocuirea telecabinei din oraş
-
Ambasadoarea SUA la Bucureşti: România devine mai stabilă, mai transparentă şi mai predictibilă pentru investitori. Aderarea la OECD va fi un mare salt înainte. Cine are viză de America să vină să şi-o reînnoiască chiar dacă este luată anul trecut.
-
Inflaţia dă înapoi datorită preţurilor alimentelor. Preţurile la servicii şi bunuri nealimentare cresc. Inflaţia anuală a fost de 5,9% în aprilie 2024 (6,6% în martie, 7,2% în februarie), dar preţurile la servicii au crescut cu 10%, iar la bunuri nealimentare cu 7%. Preţurile alimentelor au crescut cu numai 2%.
-
Bursă. Robert Bohynik, Goldman Sachs Polonia: Inteligenţa artificială este o parte potenţială, reală, viitoare a procesului de investiţii
-
Michael Tsamaz, la ultima discuţie cu analiştii înainte de a părăsi grupul OTE: Am fost foarte ataşat de piaţa din România, din păcate piaţa a devenit foarte dificilă, aşa am ajuns la exit. Grupul elen „nu are nimic nou de anunţat” în legătură cu vânzarea companiei de telefonie mobilă din România
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Bogdan Doroftei, Origyn Fertility Center din Iaşi: Am fost educaţi că trebuie să avem casă, job bun şi apoi să facem copii. Dar uităm că după 35 de ani scad dramatic şansele
-
ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial EMI International, cu Morphosis Capital şi Innova Capital în acţionariat, ţinteşte noi tranzacţii în Belgia şi analizează următoarea ţară pentru extindere
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Mit sau realitate: Este plasticul colorat mai greu de reciclat decât cel transparent?
-
Pagina verde. Tot mai multe presiuni pe umerii IMM-urilor: din 2026, cele listate la Bursă trebuie să realizeze rapoarte ESG
-
ZF Retail Summit 2024. Avem în continuare un apetit pentru consum, deşi consumatorii sunt mai chibzuiţi. Este important să investim acum ca să putem să creştem sectorul de retail în viitor
-
Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“
-
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“