♦ Românii cheltuie anual 25 miliarde de euro pe bunuri de larg consum, alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi îngrijirea locuinţei.
Szabolcs Nemes, managing partner al companiei de consultanţă in management Roland Berger România, spune că astăzi comerţul virtual de bunuri FMCG a reuşit să mănânce aproape 2% din piaţa de profil. Ţinând cont că vânzările totale de bunuri de larg consum se ridică la 25 mld. euro anual, rezultă că românii cheltuie online circa 500 mil. euro, conform calculelor ZF.
Pe termen scurt sau mediu, deşi este posibil să vedem o uşoară încetinire a creşterii, chiar şi aşa, cel târziu în anul 2025, canalul va depăşi pragul de 4% cotă de piaţă, ceea ce înseamnă vânzări de cel puţin 1 mld. euro. „Cota de piaţă a canalului online în total piaţă FMCG se apropie de 2%. Comerţul virtual a avut o evoluţie ascendentă în principal pe fondul demersurilor de dezvoltare şi a investiţiilor efectuate de jucători, atât retailerii tradiţionali prezenţi pe piaţă (unii dintre aceştia şi-au extins amprenta/lista localităţilor în care oferă posibilitatea de plasare comenzi şi asigură livrarea acestora), cât şi companii nou intrate cu prezenţă exclusiv în online, care au reuşit să îşi scaleze activităţile (chiar dacă pentru moment îşi concentrează atenţia doar pe zona Bucureşti-Ilfov)“, spune Szabolcs Nemes.