♦ Vânzările de smartphone-uri pliabile sunt în creştere: gigantul sud-coreean a comercializat de două ori mai multe unităţi din generaţia a patra a gamei Galaxy Z Flip şi Fold, comparativ cu generaţia anterioară, Galaxy Z Flip3 şi Galaxy Z Fold3, şi se aşteaptă la vânzări mai mari şi pentru cea de-a cincea generaţie lansată recent.
Segmentul de smartphone-uri premium se află într-o continuă creştere pe plan local, vânzările telefoanelor cu preţuri de peste 600 de euro ajungând să genereze peste 60% din valoarea totală a pieţei de profil din România anul acesta, conform reprezentanţilor locali ai gigantului sud-coreean Samsung - cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel mondial şi liderul pieţei autohtone. Totodată, subsegmentul modelelor cu ecrane pliabile începe să câştige mai mult teren în preferinţele românilor în materie de smartphone-uri premium.
„În primele luni ale acestui an, piaţa smartphone-urilor din România a înregistrat o creştere semnificativă. Această tendinţă ascendentă este susţinută şi de segmentul premium, unde am observat o creştere considerabilă a interesului pentru telefoanele din această gamă, ceea ce a dus la o piaţă cu o treime mai mare decât vânzările în valoare din aceeaşi perioadă a anului precedent. Această evoluţie pozitivă reflectă interesul tot mai mare al românilor pentru produsele de top şi deschiderea lor de a investi în modele cu specificaţii şi caracteristici avansate. Din perspectivă valorică, telefoanele premium, cu preţuri de peste 600 de euro, acum reprezintă aproximativ 61% din valoarea pieţei locale, estimându-se că acest procent se va menţine la acest nivel până la finalul acestui an“, a declarat pentru ZF Tiberiu Dobre, head of MX Division în cadrul Samsung Electronics România.