O treime din companiile din România, circa 200.000 de societăţi, folosesc în prezent semnătura electronică, dar în 2-3 ani numărul lor va creşte substanţial, tendinţă susţinută de nevoia de digitalizare generală a mediului de afaceri şi de reducere a costurilor, este de părere Adrian Floarea, CEO al CertSign, parte a grupului UTI. „Se vorbeşte mult de digitalizare acum. Cred că România este pe la 8, pe o scară de la 1 la 10, la digitalizarea companiilor. Dar dacă ne referim doar la relaţia cu furnizorii, partenerii, suntem pe la 3, pentru că multe companii încă folosesc multă hârtie“, a spus el la ZF Live. În opinia lui, sistemele necesare pentru digitalizare există, dar e nevoie de o schimbare de mentalitate la nivelul acţionarilor, a managerilor şi angajaţilor, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a organelor de control, inclusiv ANAF şi ITM, sunt deschise şi acceptă documente electronice. Costul minim pentru o companie pentru a beneficia de toate serviciile oferite de CertSign pe zona de digitalizare se ridică la 1.000 euro/lună, cel mai scump fiind serviciul de cyber security. Pentru a avea semnătură electronică, o firmă plăteşte 47-50 euro pe an. „Până acum câţiva ani, firmele foloseau semnătura electronică doar în raportările către ANAF sau pentru achiziţii publice. Dar sunt multe alte zone de business unde pot folosi acest sistem, reducând mult costurile. De exemplu la contracte, facturi“.