Aproximativ 57% din depozitele de litiu la nivel mondial se regăsesc în Argentina, Bolivia şi Chile.
Pentru că este utilizat în producţia de baterii pentru maşini electrice, litiul este o resursă naturală la mare căutare. La nivel mondial, chinezii au investit miliarde pentru a-şi asigura poziţia dominantă pe această piaţă. SUA se află de asemenea într-o poziţie mai bună decât europenii.
În pofida dependenţei de industria auto, Germania rămâne cu mult în urmă şi tocmai de aceea cancelarul german Olaf Schoz a făcut la începutul anului trecut o vizită în America de Sud, în Argentina, Chile şi Brazilia.
Acum, la mai puţin de un an de la vizita respectivă, Germania îşi construieşte prima rafinărie de litiu, materia primă pentru aceasta urmând să fie adusă din Brazilia, potrivit La Tribune.
Oraşul Bitterfeld-Wolfen, cândva sinonim cu dezastrul ecologic, este pe cale să devină o locaţie cheie în ambiţioasa tranziţie verde a ţării. Acolo îşi va începe producţia o rafinărie de litiu în luna mai.
Locaţia a fost aleasă graţie „proximităţii faţă de clienţi“, jucătorii puternicei industrii auto germane, explică Stefan Scherer, CEO-ul AMG Lithium, care a lansat acest proiect cu peste patru ani în urmă.
„Discutăm deja cu responsabilii politici cu privire la resursele financiare necesare pentru extinderea noastră“, adaugă acesta.
Primul modul al unităţii va putea produce 20.000 de tone de hidroxid de litiu pe an, suficient pentru fabricarea unei jumătăţi de milion de baterii pentru maşini electrice. Capacitatea va fi ulterior crescută la 100.000 de tone.
În primă etapă, litiul va fi importat din Brazilia.
Potrivit Reuters, Brazilia şi-a relaxat în 2022 regulile de export pentru litiu pentru a profita de pe urma cererii în creştere la nivel mondial pentru acest metal.
Germania vrea să devină un jucător important şi în ceea ce priveşte extracţia de litiu, scrie La Tribune. Într-o veche regiune minieră a ţării, în Zinnwald, un proiect susţinut de AMG vizează exploatarea unui depozit de litiu considerat promiţător.
Anton de Plessis, CEO al Zinnwald Lithium, speră că mina din Zinnwald va deveni complet operaţională până la finalul deceniului.
Tot din Germania, gigantul BASF ar putea lansa un proiect de procesare de litiu în Chile, conform mining.com.
Dacă proiectul merge mai departe, BASF s-ar alătura firmelor chineze BYD şi Tsingshan Holding în dezvoltarea de fabrici de catozi în Chile.