Microsoft a înregistrat venituri de 43 de miliarde de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut, în timp ce profitul net a ajuns la 15,5 miliarde de dolari, reiese de pe site-ul oficial al companiei.
Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, veniturile au crescut cu 17%, iar profiturile nete au înregistrat un plus de 33%.
De asemenea, veniturile diviziei de cloud Azure au raportat o creştere de 50%, în condiţiile în care pandemia a accelerat tranziţia întreprinderilor spre spaţiul digital. Analiştii se aşteptau în medie la o creştere de 41,4%.
Platforma GamePass, care oferă acces nelimitat la peste 200 de jocuri video, a numărat la finalul anului 18 milioane de abonaţi, de la 15 milioane în septembrie, iar veniturile generate de divizia „Intelligent Cloud” au crescut cu 23% faţă de ultimele trei luni din 2019 şi au ajuns la 14,6 miliarde de dolari.
„Rezultatele au fost alimentate de cererea continuă a clienţilor, înregistrând astfel un nivel extrem de puternic al nivelului de consum pe măsură ce clienţii şi-au îndreptat atenţia spre mediul virtual”, a declarat Amy Hood, director financiar în cadrul Microsoft.
Veniturile LinkedIn, care au scăzut semnificativ la începutul pandemiei, au crescut cu 23% şi au ajuns aproape de rata de dinainte de coronavirus – plus 24%. Totodată, veniturile create de software-urile Windows şi consolele Xbox au crescut cu 14% la 15,1 miliarde de dolari.
În prezent, Microsoft este a treia cea mai valoroasă companie din lume, cu o capitalizare de 1.757 de miliarde de dolari, după o creştere de 21,16 de miliarde în ultimele 30 de zile. Preţul unei acţiuni este de 232,33 de dolari.